افزایش دو برابری مشارکت خیران سلامت در کشور

معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خیران پارسال در بخش سلامت هزارو پانصد میلیارد تومان مشارکت داشتند که این رقم امسال به دو برابر افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد هادی ایازی معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همایش دانشگاهی پژوهش و توسعه مدیریت و منابع نظام سلامت دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: مشارکت خیرین در سال ۹۵ با افزایش قابل توجهی به هزارو پانصد میلیارد تومان رسیده و امسال نیز تا این لحظه نسبت به مشابه دو سال گذشته حدود دو برابر افزایش داشته است.

وی افزود: پیش بینی شده است در سال ۹۶ برای هر بیمارستان یک خیریه پشتیبان بیمارستان ایجاد و این خیریه‌ها زمینه جلب مشارکت را به صورت گسترده افزایش و کمک‌ها را جمع آوری خواهند کرد.

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: گام بعدی برای اجتماعی کردن حوزه سلامت توسعه سازمان‌های مردم‌نهاد و مشارکت در توسعه زیرساخت‌های ۸۷۷ مرکز فعال حوزه سلامت مدنظر است.

ایازی افزود: هم‌اکنون از ۶۲۰ مرکز فعال مردمی ۷۲ مرکز آن با موضوع سرطان است.

دومین همایش ملی و چهارمین همایش دانشگاهی پژوهش و توسعه مدیریت و منابع نظام سلامت دانشگاه علوم پزشکی بابل با حضور ۳۰۵ مهمان از سراسر کشور در هتل میزبان بابلسر  آغاز و تا عصر امروز پنجشنبه ادامه دارد.

انتهای پیام/آ

افزایش مشارکت خیران در حوزه سلامت و بهداشت و درمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.