آسوشیتد پرس:

سازمان ملل مسئله برکناری اسد را از مذاکرات صلح سوریه کنار گذاشته است

آسوشیتد پرس نوشت سازمان ملل متحد اکنون مسئله آینده بشار اسد در سوریه‌ی پس از جنگ را از مذاکرات صلح کنار گذاشته است.

سازمان ملل مسئله برکناری بشار اسد را از مذاکرات صلح سوریه کنار گذاشته استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، نمایندگان دولت سوریه و معارضان سوری در ادامه مذاکرات صلح سوریه در ژنو، جداگانه با استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای مذاکرات صلح سوریه، دیدار و گفتگو کردند.

این گزارش می افزاید: استفان دی میستورا در دیدار با مقامات دولت سوریه، از دیدار با طرف های درگیر به عنوان «ملاقات های خیلی نزدیکِ موازی» نام برد. شرایط از آخرین باری که طرف های درگیر در جنگ، یکدیگر را در تابستان گذشته ملاقات کردند، بسیار تغییر کرده است. گروه (وهابی-صهیونیستی) داعش پایگاه های اصلی خود در سوریه را از دست داده است، معارضان سوری که قصد برکناری بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را از قدرت داشتند، در موقعیت بسیار ضعیف تری قرار گرفته اند؛ روسیه، ایران و ترکیه و همچنین آمریکا از سویی دیگر، درگیر مذاکراتی دیپلماتیک در سطحی بالا شده اند که سبب شده است تا از تنش ها در سوریه به مقدار قابل توجهی کاسته شود.

در ادامه این گزارش ادعا شده است: «از همه مهم‌تر، سازمان ملل متحد حالا مسئله آینده بشار اسد (رئیس‌جمهور سوریه) در سوریه‌ی پس از جنگ را از مذاکرات صلح کنار گذاشته است؛ مسئله ای که تمام تلاش های قبلی برای صلح در این کشور ویران شده از جنگ را از بین برده است».

 

انتهای پیام/

آسوشیتد پرس نوشت سازمان ملل شرط برکناری رئیس‌جمهور سوریه را کنار گذاشته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار