سخنگوی کرملین: محرومیت راشا تودی از پوشش اخبار کنگره آمریکا برخلاف آزادی بیان و مطبوعات است

دمیتری پسکوف محرومیت شبکه روسی راشا تودی را از پوشش اخبار کنگره آمریکا برخلاف اصول آزادی بیان، مطبوعات و کاملا بی اساس دانست.

کرملین محروم شدن راشا تودی را از پوشش اخبار کنگره آمریکا بی اساس خواندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ،به نقل از خبرگزاری فرانسه، کرملین روز پنجشنبه تصمیم آمریکا را برای لغو مجوز شبکه تلویزیونی بین المللی راشا تودی روسیه برای پوشش اخبار کنگره «کاملا مایوس کننده و بی اساس» توصیف و تاکید کرد چنین تصمیمی بدون پاسخ نخواهد ماند.
دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در کنفرانسی خبری اعلام کرد «تصمیم سناتور‌ها و نمایندگان آمریکا برای ندادن مجوز به راشا تودی مایوس کننده، بی اساس و بر خلاف اصول آزادی مطبوعات و بیان است».
مقامات آمریکایی روز چهارشنبه تصمیم گرفتند دسترسی راشا تودی به کنگره آمریکا را کمی بعداز عامل خارجی توصیف شدن بخش انگلیسی آن ممنوع کنند.
پسکوف اعلام کرد «این تصمیم خصمانه و ضد دموکراتیک نمی‌تواند بدون پاسخ بماند».
چند نماینده پارلمان روسیه اعلام کردند تدابیری که فعالیت رسانه‌های آمریکایی را تحت تاثیر قرار می‌دهد در پارلمان در حال آماده شدن است.
دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا ماه سپتامبر راشا تودی را که تحت کنترل دولت روسیه است «رسانه تبلیغاتی اصلی کرملین در سطح بین المللی» توصیف و اعلام کردند این شبکه باید به عنوان «عامل خارجی» تلقی شود، تصمیمی که ۱۳ نوامبر آن را عملی کردند.
آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا از راشا تودی به ویژه به علت نقش داشتن در تبلیغ مسکو به نفع دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ انتقاد کردند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز شنبه در پاسخ به این تصمیم قانونی را امضا کرد که به مسکو امکان می‌دهد تا رسانه‌هایی را به عنوان عامل خارجی تلقی کند. هدف نخست این قانون شبکه رادیویی «صدای آمریکا» است که کنگره از آن حمایت مالی می‌کند.

انتهای پیام/

کرملین محروم شدن راشا تودی را از پوشش اخبار کنگره آمریکا بی اساس خواند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار