فرماندار اردکان:

امروز بیش از هر زمان دیگر به ترویج فرهنگ صلح نیازمندیم

فرماندار اردکان گفت:همه کسانی که با کودکان در ارتباط‌ هستند باید زمینه‌ساز بسط فرهنگ صلح در سرزمین خود باشند‌.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  هادی مقیمی فرماندار اردکان در همایش استانی کودکان دیار صلح و گفت و گو ضمن تبریک پیشاپیش میلاد پیامبر اکرم‌(ص) از ایشان به عنوان پیامبر صلح و گفت‌و‌گو یاد کرد و گفت: در قرن گذشته در ادب فارسی بسیار از صلح و آشتی ستایش شده و آثار ادبی فراوانی در مدح گفتگو تألیف شده است.

 مقیمی هدف از برگزاری این همایش را یادآوری نیاز جامعه امروز به گسترش فرهنگ صلح عنوان کرد و گفت: فرهنگ صلح را باید از دوران کودکی آموخت و تمرین و تجربه کرد و همه کسانی که با کودکان در ارتباط‌ هستند باید زمینه‌ساز بسط این فرهنگ در سرزمین خود باشند‌.

وی با تشریح وضعیت کنونی دنیا افزود: امروزه با روی کار آمدن سیاستمداران جنگ‌طلب فاصله اخلاق و انسانیت زیاد شده و خسارات زیادی برای بشریت فراهم آمده است .

 مقیمی ادامه داد: باید جلوی گسترش جنگ‌افروزی گرفته شود و امروز بیش از هر زمان دیگر به ترویج فرهنگ صلح نیازمندیم.

عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان اردکان یادآور شد: صلح را باید آموزش داد و هر روز آن را تمرین و تجربه کرد و به همین سبب از کودکان به عنوان سفیر صلح و دوستی در خانواده‌هایشان دعوت شده است.

مقیمی با ابراز خرسندی از برگزاری این همایش در اردکان، آن را آغاز حرکت صحیح اطلاع‌ رسانی و آگاهی‌بخشی حوزه صلح در استان دانست و گفت: مفتخریم که اردکان به‌عنوان خاستگاه صلح و گفت‌وگو و زادگاه مبتکر نظریه گفت‌وگوی تمدن‌ها میزبان این همایش و آغازگر این حرکت بزرگ است.

فرماندار اردکان در پایان ابراز امیدواری کرد این همایش فتح بابی برای برگزاری همایش‌های بزرگ‌تر و جامع‌تر باشد.

گفتنی است همایش یک‌روزه کودکان دیار صلح و گفت‌وگو با اجرای برنامه‌های سخنرانی، حرکات ورزشی، موسیقی، نمایش، نقالی‌خوانی و حافظ‌خوانی،‌ بازی‌های بومی و محلی و بوم‌گردی در بافت تاریخی اردکان، کارگاه‌ها و نمایشگاه‌های خلافیت و... در اردکان برگزار شد.

مشاور وزیر کشور، استاندار و معاون سیاسی‌امنیتی و اجتماعی استاندار، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی از مدعوین این مراسم بودند.

انتهای پیام/ ی

باید جلوی گسترش جنگ‌ افروزی گرفته شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار