کافی شاپ در خانه؛

تسلیم کم‌کاری تیروئید در برابر گیاهان دارویی

در برخی افراد عواملی مانند کمبود ید، ضعف سیستم ایمنی و مصرف دارو‌های اعصاب و روان ممکن است باعث اختلال در کارکرد غده تیروئید شود.

تسلیم کم‌کاری تیروئید در برابر گیاهان داروییبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ تیروئید غده مهمی در بدن است که بخش زیادی از متابولیسم بدن را بر عهده دارد؛ در برخی از افراد عواملی مانند کمبود ید، ضعف سیستم ایمنی و مصرف دارو‌های اعصاب و روان ممکن است باعث اختلال در کارکرد این غده شود.


از علائم کم‌کاری تیروئید می‌توان به کاهش ضربان قلب، تغییرات در فشار خون، افزایش وزن، ریزش مو، خشکی پوست، اختلال در خواب، ضعف و خستگی، یبوست، کم‌خونی، کاهش سوخت و ساز بدن، ورم صورت، اختلال قاعدگی، کاهش تعریق و رنگ پریدگی لب‌ها اشاره کرد؛ این بیماری به صورت دوره‌ای بروز می‌کند و معمولاً با مصرف دارو‌های شیمیایی علائم آن تا حدودی رفع می‌شود؛ در این مطلب گیاهانی را معرفی می‌کنیم که تاثیر بسزایی در درمان کم‌کاری تیروئید دارند.


نسخه‌ای گیاهی برای مبتلایان به کم‌کاری تیروئید


مغز گردو به علت داشتن ید و منگنز باعث تقویت عملکرد غده تیروئید می‌شود و در درمان کم‌کاری تیروئید موثر است؛ این افراد باید از منابع غذایی سرشار از ویتامین A و E استفاده کنند و میوه هایی، چون توت فرنگی، آناناس، موز، سیب، هویج و فلفل دلمه‌ای را در برنامه غذایی خود بگنجانند.


غذا‌های دریایی مانند میگو، ماهی تن و ساردین نیز غنی از ید البته ماهی آب‌های شور نسبت به انواع پرورشی مناسب‌تر هستند؛ مصرف گوشت مرغ نیز برای افراد دچار کم‌کاری تیروئید مفید است؛ مبتلایان به این عارضه باید به اندازه کافی آب بنوشند و از استفاده زیاد از نوشیدنی‌های کافئین‌دار و قندی اجتناب کنند؛ گیاه جینسینگ نیز در افزایش متابولیسم بدن، تحریک و ترشح هورمون تیروئید مؤثر است؛ مصرف گیاه کوهوش سیاه و پنج انگشت نیز در مبتلایان به کم‌کاری تیروئید توصیه می‌شود.

 

تسلیم کم‌کاری تیروئید در برابر گیاهان دارویی


روغن نارگیل


روغن نارگیل انرژی و سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد همچنین پس از مصرف این روغن دمای بدن نیز بالا می‌رود.

 

تسلیم کم‌کاری تیروئید در برابر گیاهان دارویی


نعناع


نعناع نیز باعث تحریک گردش خون و ترشح هورمون‌های بدن می‌شود که سوخت و ساز بیشتر بدن را به همراه دارد.

 

تسلیم کم‌کاری تیروئید در برابر گیاهان دارویی


درمان کم‌کاری تیروئید با سرکه سیب


سرکه سیب برای کاهش وزن بسیار موثر است در نتیجه برای درمان کم‌کاری تیروئید استفاده می‌شود تا افزایش وزن ناشی از آن را برطرف کند؛ برای این منظور باید ۲ قاشق غذا خوری سرکه سیب را به یک لیوان آب ولرم اضافه و روزانه یک‌بار از آن میل کنید.

 

تسلیم کم‌کاری تیروئید در برابر گیاهان دارویی


روغن اسطوخودوس


از روغن اسطوخودوس می‌توانید برای کاهش علائم کم کاری تیروئید استفاده کنید؛ این روغن همچنین در درمان اختلال خواب، افسردگی، اضطراب و استرس نیز مفید است.

 

تسلیم کم‌کاری تیروئید در برابر گیاهان دارویی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Germany
حسین
۱۴:۵۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام
احتراما میخواستم بدونم اینجا قارچ گانودرما رو ننوشته بود
ولی چند جا خوندم قارچ گانودرما تو درمان کم کاری تیروئید موثره میخواستم بدونم این موضوع صحت داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۰ آذر ۱۳۹۶
جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۰ آذر ۱۳۹۶
سلام برای درمان کم کاری تیرویید باید الزاما تحت نظر پزشک و با کنترل دقیق ازمایشگاهی باشد و باید قرص هورمون مصرف کرد که خوردن ان بسیار راحت و کاملا ارزان و در دسترس است.و مصرف خودسرانه ید یا مواد حاوی ید - به تجویز افراد متفرقه - در این مرحله درمان مناسبی نیست و فقط در افراد سالم برای پیشگیری از گواتر توصیه میشود. در ضمن ادامه کم کاری تیرویید باعث صدمات غیر قابل جبران بخصوص در کودکان میشود.
آخرین اخبار