در خطبه های نماز جمعه فارس؛

نمایندگان مجلس سخنگوی ملت باشند نه جناح سیاسی

امام جمعه شیراز گفت: مجلس ثمره خون بزرگانی مانند شهید آیت الله مدرس است بنابراین نمایندگان باید سخنگوی ملت باشند نه سخنگوی جناح ها و نگاه های سیاسی و نظارتی هم نداشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ آیت الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس در خطبه های نماز جمعه امروز گفت: امروز آغاز هفته وحدت است، وحدت عاملی است که دنیا اسلام را با هم گره زده و پیامبران همیشه به دنبال آن بودند.

وی افزود: پیامبر بزرگ ما نه تنها مسلمانان بلکه وحدت فراگیر و عام داشت که این حاصل دین ما است.

آیت الله ایمانی اظهار داشت: انتخاب دین برای هرکس طبیعی است اما باید دید که دشمن به دنبال چیست، عامل وحدت زیاد اما عامل تفرقه کم است که در این راستا دشمن به دنبال بزرگ کردن تفرقه بود و امروز دنیای اسلام به دلیل نداشتن وحدت کلمه با مشکل مواجه شده است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: این کمال ذلت است که برای برخی کشورهای اسلامی اتفاق افتاده اما خودشان نمی فهمند، شرایطی که به اسم داعش ایجاد کردند و امنیت اسرائیل را حفظ کردند شرایطی بود که بدون مدرک و هیچ مبنای فکری، دینی و اعتقادی برای آن نبود.

آیت الله ایمانی گفت: امروز هم که بوی نفت کشورها را مست می کند انگلیس وارد عراق می شود و آمریکا نیز همراهی دزدی کند.

وی ادامه داد: باید بر دنیای اسلام گریه کرد، انگلیس و آمریکا خیلی به مسلمانان ظلم کردند و امروز هم طلبکار هستند که دزد و گاوچران تا دیروز دزدی می کرده و امروز طلبکاری می کند.

آیت الله ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز شهادت آیت الله مدرس و روز قانون اساسی، گفت: سوال این است مجلس و قانون اساسی که با خون ملت راه اندازی شده باید بلندگوی ملت باشند نه جناح و گروه خاص، باید بر اعمال دولت نظارت کنند.

وی تصریح کرد: گزارش هایی رسیده که مسابقاتی در آموزش و پرورش برگزار شده که دینی، قرآن و عربی حذف شده است که بعد هم شاهد حذف آنها از کتاب درسی خواهیم بود.

آیت الله ایمانی افزود: مجلس وظیفه تذکر دادن به دولت دارد زیرا مجلس نماد آزادی و مجموعه ای متشکل از بزرگانی مانند شهید مدرس بوده، مجلس عینیت است و همراهی نیست.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: چرا نظارت نمی کنید و اگر غیر از است چرا اعلام نمی کنید، وظیفه خود را انجام دهید.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: ۷آذر روز نیروی دریایی بود که نماد قدرت و نیروی ما است که مجاهدت را بر همه چیز ترجیح دادند و همگان شاهد دلاوری های آنها در دوران دفاع مقدس بودیم و امروز هم کشتی های ایرانی در آبهای جهان پیام دوستی و صلح را به همگان می رسانند و آنچه احتیاج دارند را خودشان می سازند.

آیت الله ایمانی ادامه داد: روز ۱۶ آذر نیز نزدیک است روز مبارزه با استکبار و مبارزه با آمریکا است و خیلی حرف است که دشمن این روز را که به خاطر مبارزه با آمریکا شهید شدند توسط برخی در حال مصادره کردن به نفع آمریکا است که برخی به دنبال صحبت کردن به نفع آمریکا هستند.

وی افزود: آنچه مهم است فراموش نکردن مسیر و هدف است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتهای پیام/ر

نمایندگان باید سخنگوی ملت باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار