بررسی کارنامه اسپانیا در جام جهانی؛

ملی پوشان ایران مقابل تیکی تاکا باز‌های اسپانیا قرار می‌گیرند

تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی اش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به مصاف تیم ملی اسپانیا می‌رود.

ملی پوشان ایرانی مقابل تیکی تاکا باز‌های اسپانیا قرار می‌گیرندبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تیم ملی فوتبال ایران در گروه دوم رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه باید به مصاف پرتغال، اسپانیا و مراکش برود.

 شاگردان کی روش در دومین بازی خود در مرحله گروهی به مصاف تیم ملی فوتبال اسپانیا می‌روند. این بازی ۲۰ ژوئن ۲۰۱۸ در ورزشگاه کازان آره نا برگزار می‌شود.

اسپانیا یکی از قدرتمند‌ترین تیم‌های دهه اخیر فوتبال جهان است. هرچند ماتادور‌ها با قرارگرفتن در رتبه هشتم رنکینگ فیفا فرصت حضور در سید یک جام جهانی را از دست دادند، اما از زمان سرمربیگری خولن لوپتگوی تحول خاصی در سبک بازی و نتایج ماتادور‌ها شکل گرفته است که همین‌امر آن‌ها را به کسب دومین قهرمانی در جام جهانی امیدوار می‌سازد.

اسپانیا با ایستادن در صدر گروه هفتم مقدماتی جام جهانی در قاره اروپا برای پانزدهمین بار راهی معتبرترین آوردگاه جهان فوتبال شد.

آن‌ها با ثبت آمار ۱۰ بازی، ۹ برد، یک مساوی، بدون شکست، ۳۶ گل زده، ۳ گل خورده، تفاضل مثبت ۳۳ و ۲۸ امتیاز بالاتر از ایتالیا، آلبانی، مقدونیه و لیختن اشتاین جواز حضور در روسیه را کسب کردند.

خولن لوپتگوی سرمربی ۵۱ ساله اسپانیا است که به عنوان یک دروازه بان بیشتر دوران بازی اش را در تیم‌های رایوواکانو و لوگرنس سپری کرد و سابقه هدایت تیم‌های زیر ۱۷، زیر ۱۹، زیر ۲۰ و زیر ۲۱ سال اسپانیا، رایو وایکانو، رئال مادرید B، پورتو پرتغال و تیم ملی اسپانیا و کسب یک قهرمانی رقابت‌های جام ملت‌های زیر ۱۹ و یک قهرمانی زیر ۲۱ سال اروپا را در کارنامه دارد.

اسپانیا که قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی را کسب کرده است در ۱۳ دوره دیگر حضورش در این رقابت‌ها تنها یک بار به جمع چهار تیم مرحله نیمه نهایی صعود کرد. ماتادور‌ها همچنین با قهرمانی یورو ۱۹۶۴، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ و یک نایب قهرمانی در سال ۱۹۸۴ رکوددار قاره اروپا هستند. آن‌ها ۱۰ بار در رقابت‌های یورو شرکت کرده اند.

یک نایب قهرمانی و یک رتبه سومی جام‌کنفدراسیون‌ها در کنار یک قهرمانی و ۲ نایب قهرمانی المپیک دیگر افتخار‌های این تیم است.

ایکر کاسیاس، دروازه بان اسطوره‌ای و سابق رئال مادرید با ۱۶۷ بازی و داوید سیلوا، هافبک تیم منچسترسیتی انگلیس با ۵۹ گل بیشترین بازی و گل ملی را در تاریخ تیم ملی اسپانیا در کارنامه دارند.

ماتادور‌ها نخستین بازی ملی خود را در تاریخ ۲۸ آگوست ۱۹۲۰ مقابل دانمارک انجام دادند که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود اسپانیا پایان یافت.

برترین پیروزی تاریخ تیم ملی اسپانیا مقابل بلغارستان در تاریخ ۲۱ می ۱۹۳۳ رقم خورد، این تیم توانست با نتیجه ۱۳ بر صفر حریفش را شکست دهد.

شکست ۷ بر یک مقابل انگلیس و ایتالیا در سال‌های ۱۹۲۸ و ۱۹۳۱ سنگین‌ترین شکست تاریخ فوتبال ملی این کشور است.

اسپانیا بار‌ها در رتبه اول رنکینگ فیفا قرار گرفته است، اما بدترین رتبه تاریخ این کشور در رده بندی جهانی مربوط به ژوئن ۱۹۶۹، ژوئن ۱۹۸۱ و نوامبر ۱۹۹۱ است که ماتادور‌ها در رتبه ۲۰ رنکینگ فیفا ایستادند.

بارسلونا و رئال مادرید به عنوان ۲ قطب فوتبال باشگاهی جهان هستند و همین امر سبب شده بازیکنان این ۲ تیم بیش‌ترین نماینده را در تیم ملی اسپانیا داشته باشند.

بهره گیری بازیکنانی، چون داوید ده خیا، پپه رینا، مارک بارترا، سرخیو راموس، ناچو، آلبرتو مورنو، جرارد پیکه، یوردی آلبا، سرخیو بوسکتس، سائول نیگوئز، آندرس اینیستا، تیاگو آلکانتارا، مارکو آسنسیو، داوید سیلوا، سوسو، آسیر ایارامندی، آلوارو موراتا، خوزه ماریو کایخون، یاگو آسپاس، ناچو مونرئال، ویتولو، سزار آزپلیکوئتا، دنی کارواخال، خاوی مارتینز، کوکه، ایسکو، پدرو رودریگوئز، لوکاس واسکوئز، دیه گو کاستا و داوید ویا سبب می‌شود این تیم لرزه بر تن هر حریفی اندازد.

اسپانیا خالق سبک تیکی تاکا در فوتبال ملی است و به همین دلیل انتظار نمی‌رود تیم ملی کشورمان که معمولا مالکیت توپ را به حریفانش می‌سپارد از این لحاظ در مقابل این تیم کار خاصی از پیش ببرد.

ژاوی هرناندز، فرناندو هیرو، فرناندو تورس، ایکر کاسیاس، رائول گونسالس، فرناندو مورینتس، آندونی زوبی زارتا، ژابی آلونسو، سسک فابرگاس، کارلوس پویول، خوزه آنتونیو کاماچو، امیلیو بوتراگوئنو، میشل، لوئیس انریکه، پپ گواردیولا، میشل سالگادو، سانتیاگو کانیزارس را می‌توان جزء تاریخ سازان فوتبال این کشور دانست.

اسپانیا با جمعیت ۵۰ میلیون نفری و مساحت ۵۰۴۷۸۲ متر مربعی به ترتیب در رده ۲۷ و ۵۰ پرجمعیت‌ترین و بزرگ‌ترین کشور دنیا قرار گرفته است.

ایران و اسپانیا تاکنون در هیچ دیدار رسمی و دوستانه‌ای به مصاف هم نرفته اند.
 

انتهای پیام/ 

جدال ایران و اسپانیا در جام جهانی روسیه 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار