آغاز سفر ۵ روزه متیس به خاورمیانه

وزیر دفاع آمریکا در سفر ۵ روزه خود به خاورمیانه از کشور‌های مصر، اردن، پاکستان و کویت بازدید خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا روز گذشته (جمعه) سفر خود به خاورمیانه را آغاز کرد. پنتاگون روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: «متیس روز شنبه به مصر سفر می کند تا با «عبدالفتاح سیسی»، رئیس جمهور این کشور و «سدکی صبحی»، وزیر دفاع مصر ملاقات کند. وی روز یکشنبه برای ملاقات با «ملک عبدالله دوم» به اردن سفر خواهد کرد. متیس همچنین قرار است در یک نشست درباره مقابله با افراط گرایی خشونت آمیز در غرب آفریقا هم شرکت کند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: جیمز متیس پس از آن روز دوشنبه به پاکستان می رود تا با «شاهد خاقان عباسی»، نخست وزیر پاکستان و همچنین فرمانده ارتش این کشور ملاقات کند. وی در پایان برای مقالات با «صباح احمد جابر صباح»، امیر کویت و دیگر مقامات کویتی به این کشور سفر خواهد کرد.

او قرار است در این سفر بر تعهدات آمریکا به مشارکت در خاورمیانه تأکید کند.

جیمز متیس در ماه اوت هم به اردن، ترکیه و اوکراین سفر کرد و با مقامات این کشورها ملاقاتی داشت. وزیر دفاع آمریکا در ماه سپتامبر هم به هند سفر کرده بود. پنتاگون پیش از این اعلام کرد که آمریکا هند را یکی از شرکای تأثیرگذار و باارزش خود می داند که دو کشور منافع مشترکی با یکدیگر دارند.


انتهای پیام/

سفر متیس به خاورمیانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار