رئیس مرکز تحقیقاتی و درمانی ناباروری یزد:

میزان ناباروری در ایران روبه افزایش است

رئیس مرکز تحقیقاتی و درمانی ناباروری یزد از مراجعه روزانه حدود 200 زوج به پژوهشکده ناباروری استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  عباس افلاطونیان رئیس مرکز تحقیقاتی و درمانی ناباروری یزد از مراجعه روزانه حدود 200 زوج به پژوهشکده ناباروری استان یزد خبر داد و گفت: ماهیانه حدود 200 زوج از باروری‌های کمک شده در پژوهشکده بهره‌مند می‌شوند.

عباس افلاطونیان  با اشاره به اینکه تقریباً 35 تا 40 درصد از ناباروری‌ها در مردان، حدود 40 تا 45 درصد در زنان و بقیه نیز مشترک بین زوجین هستند گفت: طبق آمار دنیا 10 تا 15 درصد از زوج‌ها و در استان به دلیل کم بودن سن ازدواج در یزد حدود 5.8 از زوج ها نابارور هستند و در آینده ممکن است این میزان تغییر کند.

وی بهترین سن برای بارداری را برای خانم‌ها را تا 25 سالگی عنوان کرد و افزود: با افزایش سن ازدواج در زنان و مردان ایرانی چون احتمال ابتلا به یکسری از بیماری‌ها مثل فیبروم و اندومتریوز و... افزایش می‌یابد، میزان ناباروری نیز روند رو به رشدی دارد.

رئیس مرکز تحقیقاتی و درمانی ناباروری یزد تصریح کرد: با بررسی علت‌های ناباروری اکثر مراجعین به پژوهشکده استان قابل‌درمان‌اند اما مواردی هم وجود دارد که درمان‌های معمول تأثیرگذار نیست و ما باید از روش‌هایی مثل باروری‌های کمک شده که شامل IVF و ... هستند استفاده کنیم.

این مقام مسئول از مراجعه روزانه حدود 200 زوج به پژوهشکده ناباروری استان خبر داد و افزود: بسیاری افراد بدون استفاده از روش‌های کمک شده جواب می‌گیرند اما ماهیانه حدود 200 زوج از باروری‌های کمک شده در پژوهشکده بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه علت‌یابی ناباروری در آقایان ناشناخته است و علت اصلی ناباروری در خانم‌ها مشکلات اصلی درزمینهٔ تخمک‌گذاری است افزود: ازجمله راه‌های پیشگیری از ناباروری رفع عفونت‌ها، کاهش دادن سن ازدواج در افراد و هم‌چنین مراجعه خانم‌ها قبل از ازدواج به متخصصین است.

افلاطونیان در ادامه یکی از فاکتورهایی که در تخمک‌گذاری مؤثر است را میزان ویتامین D معرفی کرد و گفت: اگر کمبود این ویتامین در زوجین مشاهده شود متخصصین ما به رفع این مشکل پرداخته و بعد ادامه درمان را انجام می‌دهند.

رئیس مرکز تحقیقاتی و درمانی ناباروری یزد ضمن خاطرنشان کردن این مطلب که در استان کمبود قابل‌توجه این ویتامین دربسیاری از خانم‌ها مشاهده‌شده است افزود: از تأسیس پژوهشکده تابه‌حال حدود 84 هزار زوج از طریق روش‌های کمک شده درمان شده‌اند.

انتهای پیام/ی

درمان84 هزار زوج از طریق روش‌های کمک شده 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار