چند درصد از بستری در بیمارستان‌ها به دلیل عوارض دارویی است؟

دبیرعلمی سمپوزیم پزشکی فرد محور علل بستری افراد در بیمارستان‌ها را تشریح کرد.

چند درصد از علل بستری در بیمارستان ها به دلیل عوارض دارویی است؟ه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعیدرضا غفاری دببیر علمی سمپوزیم پزشکی فرد محور در نشست خبری سمپوزیم فرد محور که صبح امروز در پژوهشگاه ابن سینا برگزار شد، گفت: در چند سال گذشته تحولات عمده ای در عرصه تکنولوژی های مرتبط با سلامت اتفاق افتاده است. این تحولات منجر به آن شده که شرایطی فراهم شود تا با هم افزونی علوم پزشکی با علوم پایه غیر پزشکی و مهندسی، فرصت های بی سابقه ای برای بهبود سلامت انسان فراهم شود.

وی ادامه داد: پزشکی فرد محور واجد زیر ساخت های تکنولوژیک، پایه و کاربردی است و در واقع رویکردی هدفمند و هوشمندانه به تشخیص و درمان بیماری هاست به نحوی که پایه و ستون اصلی پزشکی فرد محور از شناسایی و سپس طبقه بندی افراد بر اساس ویژگی ژنتیکی و خصوصیات ژنومیک است.

بررسی فناوری های نوین در زمینه بیمه و دارو

دبیر علمی سمپوزیم افزود: با توجه به این موضوع برای آنکه بتوانیم پزشکی فرد محور را به طریق واقعی و با روح کامل آن در کشور مستقر سازیم لازم است همه تلاش خود را در راستای تحقق آنها به کار گیریم.

غفاری افزود: یک نظام کارآمد پزشکی فرد محور متشکل از نظام بهینه علوم پایه، فن آوری اطلاعات، ذخیره و انتقال داده ها، سخت افزار مناسب، نیروهای کارآمد و دوره دیده، قوانین و ضوابط مناسب، نظام دارویی و بیمه ای موثر و به روز، آئین نامه ها و نظام نظارتی مناسب، موثر و شبکه های پیشرفته و پویای تحقیقاتی و بالینی و... خواهد بود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر درصد بالای بستری افراد به دلیل عوارض دارویی است و از طریق پزشکی فرد محور می توان از این طریق جلوگیری کرد.

دبیر علمی سمپوزیم اظهار کرد: پژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی ابن سینا با همکاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، اداره ژنتیک وزارت بهداشت و مرکز تحقیقات نسل امید و دانشگاهای عمده کشور بر آن شدند تا «سمپوزیوم پزشکی فردمحور؛ فرصت ها و چالش های پیش رو» را در تاریخ 23 و 24 آذرماه 1396 برگزار کنند.

غفاری عنوان کرد: در این سمپوزیوم در خصوص موضوعات اساسی از جمله سرطان، ناباروری، فناوری های نوین مرتبط با موضوع و سیاستگذاری های سلامت در زمینه بیمه و دارو، ملاحظات اجتماعی، حقوقی و اخلاقی بحث و تبادل نظر خواهد شد.

وی یادآورشد: امید است این سمپوزیوم بستری مناسب برای تبادل نظر مسئولان، صاحب نظران و متخصصان امر فراهم آورده و موجبات شکل گیری افقی روشن جهت توسعه پزشکی فردمحور به وجود آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار