آمادگی اروپا برای شکست احتمالی مذاکرات برگزیت

یک روزنامه آلمانی نوشت که اتحادیه اروپا با توجه به مشکلات به وجود آمده در زمینه ادامه مذاکرات برگزیت، برای شکست احتمالی این مذاکرات آماده می‌شود.

آمادگی اروپا برای شکست احتمالی مذاکرات برگزیتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ،به نقل از «فرانکفورتر آلگماینه»، اتحادیه اروپا در حال ایجاد کارگروهی است تا درصورت به شکست انجامیدن مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) اقدام کند.

بر این اساس، ادامه مذاکرات برگزیت بسیار دشوار به نظر می‌رسد و به همین دلیل اتحادیه اروپا باید برای احتمال شکست مذاکرات آمادگی داشته باشد و گروهی به همین منظور در نظر گرفته شده است.

«ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا معتقد است که گروهی از کارشناسان باید در زمینه خروج کنترل نشده بریتانیا از اتحادیه اروپا پس از مارس ۲۰۱۹ آمادگی داشته باشند. با این حال بروکسل تاکنون اقدامی رسمی در این زمینه صورت نداده است.

مسایلی مانند امور مالی، تعرفه گمرکی، تردد میان کشور‌ها و ماهیگیری از جمله مواردی هستند که امکان دارد به دلیل آن‌ها مذاکرات برگزیت به شکست منتهی شود. کارشناسان با این حال همچنان معتقدند که این گزینه‌ای بسیار منفی خواهد بود.

اتحادیه اروپا و ایرلند همچنین از بریتانیا خواستند تا در زمینه تعیین مسایل مورد اختلاف در ارتباط با مرزهایبرگزیت همکاری کند.

مردم بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلندشمالی) سال ۲۰۱۶ رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند و با شروع مذاکرات خروج در مارس ۲۰۱۷، دو سال فرصت دارند به توافقی برای جدایی از بروکسل دست یابند.  

با وجود برگزاری چند دور مذاکره میان دو طرف، مذاکرات برگزیت تا کنون با پیشرفت زیادی مواجه نشده است و آینده روابط ۲ طرف شامل روابط تجاری و مالی، روابط اجتماعی و مهاجران، روابط امنیتی و دفاعی از جمله مواردیست که انگلیس بر گفت‌وگو درباره آن تا قبل از پایان مذاکرات برگزیت تاکید دارد.  

انتهای‌پیام/

اروپا برای شکست احتمالی مذاکرات برگزیت آماده می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار