رئیس جمهور دستور پرداخت تسهیلات کارآفرینی به مردم را صادر کرد

رئیس جمهوری در دیدار با نخبگان و برگزیدگان سیستان و بلوچستان دستور پرداخت سریع تسهیلات کارآفرینی ارزان‌تر به مردم را صادر کرد.

رئیس جمهور دستور پرداخت تسهیلات کارآفرینی به مردم را صادر کردبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، دکتر حسن روحانی  در نشست صمیمی با برگزیدگان سیستان و بلوچستان در سرسرای هلال احمر زاهدان اظهار داشت: دولت در بخش برون نگری باید تلاش داشته باشد تا روابط را با سایر دولت‌ها بهبود بخشد تا شرایط جذب سرمایه فراهم شود.

رئیس جمهورافزود: برنامه ما در دولت دوازدهم برای ایجاد تحول اقتصادی این است که پول ارزان تری در اختیار سرمایه گذار قرار دهیم.

وی ادامه داد: مساله کاهش سود تسهیلات بانکی از برنامه‌هایی بود که در اواخر دولت یازدهم و ابتدای دولت دوازدهم به دنبال آن بوده ایم و اینک سود بانکی از ٢٩ درصد به ١٨ درصد کاهش یافته است.

رئیس جمهوری تصریح کرد: ما باید منابع مالی داخلی را ارزانتر در اختیار مردم قرار دهیم.

روحانی گفت: تک رقمی نگه داشتن نرخ تورم و رشد اقتصادی بیش از پنج درصد و ایجاد زمینه اشتغال در کشور از اولویت‌های دولت دوازدهم است.

وی افزود: امیدواریم تا پایان سال ٩٦ میانگین شاخص اشتغال به نسبت سال‌های قبل در کشور افزایش یابد.

وی گفت: خوشحالیم که در ایام ولادت پیامبر اعظم (ص) مهمان مردم سیستان و بلوچستان هستیم و از استقبال مردم در زابل و زاهدان و تمام شهر‌هایی که وزرا خدمتشان می‌رسند تشکر و سپاسگزاری می‌کنم.

وی ضمن تشکر از حضور مردم سیستان و بلوچستان در انتخابات افزود: باید عقب ماندگی‌های گذشته در این استان جبران شود.

وی افزود: دولت یازدهم انتظار داشت خدمات بیشتری به مردم ارائه دهد، اما در سال ۹۳ با کاهش قیمت نفت تا ۳۰ دلار مواجه شد و فشار زیادی به دولت وارد آمد.

رئیس جمهوری ادامه داد: کشور‌های نفت خیز همسایه ذخایر ارزی بالایی داشتند و از آن‌ها برداشت می‌کردند.

روحانی تصریح کرد: تمام کشور‌های نفت خیز در سال ٩٤ تا ٩٦ از ذخایر خود استفاده کردند، اما ما هر سال پول بیشتری به ذخایر می‌ریزیم.

وی خاطرنشان کرد: پارسال مجلس ما را موظف کرد تا ٣٠ درصد به ذخایر بریزیم و امسال نیز تلاش دارد تا این میزان را به ٣٢ درصد برساند.

وی بیان کرد: روابط مطلوب با کشور‌های همجوار با وجود مشکلاتی که به دلیل مرزی بودن سیستان و بلوچستان ایجاد می‌شود، سبب جهش تجاری در این استان خواهد شد.

رئیس جمهوری گفت: بسیاری از سرمایه گذاران این استان در کشور‌های خارجی سرمایه گذاری کرده اند که باید با اعتماد سازی آنان را به سرمایه گذاری داخلی ترغیب کرد.

روحانی خاطرنشان کرد: در صورت توجه به معادن و گردشگری سیستان و بلوچستان تحول بزرگی در منطقه رخ می‌دهد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای سواحل مکران گفت: این سواحل در آینده توسعه خوبی خواهند یافت و مکان مناسبی برای ایجاد نیروگاه‌های اتمی خواهند بود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه سواحل مکران در پیشینه تاریخی خود زلزله بزرگی نداشته ما به دنبال ایجاد نیروگاه‌های کوچک در این سواحل هستیم.

رئیس جمهوری گفت: در ۱۰۰ روز وعده داده شده موفق شدیم تا ۲۳،۱ میلیارد دلار با بانک‌های مختلف قرارداد فاینانس منعقد کنیم.

انتهای پیام/ع

روحانی در جمع نخبگان وبرگزیدگان سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.