برگزاری بزرگترین مراسم مولودی خوانی کشور در سنندج

بزرگترین مراسم مولودی خوانی کشور با عنوان چهاردهمین یادواره "سید بهاالدین شمس قریشی" عارف نامی کرد با حضور مسئولان، مداحان، مولودی خوانان و دف نوازان استان کردستان در مسجد قبای سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،به مناسبت برگزاری چهاردهمین یادواره "سید بهاالدین شمس قریشی" عارف و شاعر نامی کرد، بزرگترین مراسم مولودی خوانی و جشن ولادت پیامبر اکرم(ص)، شب گذشته در مسجد قبای شهرک بهاران سنندج برگزار شد.

در این مراسم معنوی،مسئولان استانی و کشوری، دف نوازان و مداحان پیامبر اکرم(ص)، میهمانان خارجی و چندین هزار نفر از مردم دوستدار رسول مهربانی ها حضور داشتند.
 
اجرای گروه پیشکسوتان، گروه سید بهاالدین حسینی، گروه خلیفه جلال زندسلیمی، گروه وریا فشیری و حمید وکیلی و گروه شهرام منصوری از جمله اجراهای این یادواره بود.
 
سخنرانی استاد مصطفی ملث از کشور لبنان و ماموستا قادری امام جمعه پاوه نیز از جمله دیگر بخش های این مراسم بود.
 
هر ساله این مراسم معنوی با عنوان یادواره سید بهاالدین شمس قریشی در هفته وحدت، به همت حوزه هنری استان کردستان و با شرکت هزاران نفر از اقشار مختلف مردم استان کردستان برگزار می شود.
 
مرحوم سید بهاالدین شمس قریشی، عارف و شاعر نامی کرد، کتاب مولودنامه و معراجنامه را تالیف و به رشته نظم درآورده است که مداحان و مولودنامه خوانان کرد از اشعار این کتاب در جشن مولودی پیامبر اکرم (ص) استفاده می کنند.
 انتهای پیام/م
 

بزرگترین مراسم مولودی خوانی کشور در سنندج برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.