گفتگوی تلفنی عباس با اردوغان و سیسی درباره تحولات فلسطین

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با رئیسان‌جمهور ترکیه و مصر درباره آخرین تحولات فلسطین و اوضاع قدس به صورت تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تلویزیون تی‌آر‌تی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، درباره آخرین تحولات فلسطین و اوضاع قدس تلفنی گفتگو کردند.

اردوغان در این گفتگوی تلفنی که دیشب انجام شد، تاکید کرد برقراری صلح پایدار و ثبات در خاورمیانه، تاسیس کشور مستقل فلسطینی در چارچوب مرز‌های ۱۹۶۷ میلادی به پایتختی قدس شرقی ضروریست.

او گفت: حفظ حرم شریف (مسجدالاقصی) و جایگاه تاریخی قدس برای همه کشور‌های اسلامی با اهمیت است و قطعنامه‌های سازمان ملل و موازین حقوق بین‌المللی در این باره نباید نقض شود.

رئیس‌جمهور ترکیه با تاکید بر حمایت دائم این کشور از مبارزهای مردم فلسطین، گفت رفع ممنوعیت‌ها علیه غزه کمک بزرگی به تلاش‌ها برای «صلح» خواهد کرد.

محمود عباس در این گفتگوی تلفنی از رئیس‌جمهور ترکیه به خاطر توجه به موضوع فلسطین و حمایت از آن تشکر کرد.

از سوی دیگر، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر، با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره آخرین تحولات فلسطین و راه‌های از سرگیری مذاکرات میان این تشکیلات و رژیم صهیونیستی گفتگو کرد.

دفتر ریاست جمهوری مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد عبدالفتاح سیسی شنبه شب در گفتگوی تلفنی با محمود عباس گفت: مصر همواره بر علاقه مندی خود برای دستیابی به یک راه حل عادلانه و فراگیر که حقوق فلسطینی‌ها برای تشکیل کشور مستقل مطابق با قوانین و قطعنامه‌های بین المللی در آن حفظ شود، تاکید کرده است.

عباس نیز از تلاش‌های مصر در کمک به برقراری آشتی ملی فلسطین قدردانی کرد. او گفت برقراری آشتی ملی میان گروه‌های فلسطینی، در واقع به توانمندی هر چه بیشتر ملت فلسطین در مقابله با چالش‌های گوناگون کمک خواهد کرد.

سیسی و عباس همچنین بر ادامه هماهنگی و گفتگو‌های فشرده درباره تحولات فلسطین و راه‌های از سرگیری گفتگو‌ها میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی توافق کردند.

انتهای پیام/

گفتگوی تلفنی عباس با اردوغان و سیسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار