کلاس‌های درس مقاطع ابتدایی بوشهر به کتابخانه کلاسی تجهیز می‌شود

معاون آموزش و پرورش استان بوشهر با تاکید بر فرهنگ مطالعه کتاب‌های غیردرسی گفت: کلاس‌های درس مقاطع ابتدایی استان بوشهر به کتابخانه کلاسی تجهیز می‌شوند.

کلاس‌های درس مقاطع ابتدایی استان بوشهر به به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمود قاسمی صبح امروز در نشست  با کارشناسان مقطع ابتدایی استان بوشهر با تاکید بر توسعه فرهنگ مطالعه کتاب‌های غیردرسی در حوزه دانش‌آموزی اظهار داشت: فرهنگ مطالعه باید از مقطع دبستانی در بین دانش‌‌آموزان ترویج داده شود که در این راستا تجهیز کتابخانه‌های مدارس مورد توجه ویژه قرار دارد.

وی از توزیع کتاب در مدارس مقطع ابتدایی استان بوشهر خبرداد و افزود: به منظور علاقمند کردن دانش آموزان به فرهنگ مطالعه و کتابخوانی تعداد 3 هزارجلد کتاب غیردرسی به صورت رایگان در اختیار مدارس استان قرار داده شد.

قاسمی بر اهمیت و نقش مطالعه کتاب غیر درسی در بین دانش‌آموزان پرداخت و افزود: با توجه به نیاز مطالعه در جامعه و ترغیب دانش آموزان، کلاس‌های درس باید به کتابخانه کلاسی تجهیز شوند.

 وی تصریح کرد: عمده فعالیت کتابخانه‌های آموزشی در دسترس قراردادن منابع اطلاعاتی در موضوعات گوناگون و کمک به آنها در برنامه‌های درسی آنان و پیشبرد آنها است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر با تاکید بر تجهیز کتابخانه‌های مدارس ابتدایی استان بیان کرد: در زمینه تجهیز وغنی کردن کتابخانه‌های کلاسی بهتر است از خود دانش آموزان کمک گرفت و تعویض کتابهای هر کلاس می‌تواند ایده خوبی برای استفاده بهتر دانش آموزان از کتاب و تنوع آن باشد.

قاسمی  تاکید کرد: کتاب باید متناسب با سن و توان فکری دانش آموزان باشد و در انتخاب کتاب دقت لازم را داشت.

وی با اشاره به اینکه آشنا ساختن دانش‌آموزان با مهارت‌های زندگی یکی از اهداف ترویج کتابخوانی است خاطرنشان کرد: با مطالعه  کتاب غیر درسی دانش آموزان با مهارتهای زندگی و مسئولیت‌های اجتماعی آشنا می‌شوند و از این طریق می‌توان رغبت دانش آموزان را به کتاب‌های درسی نیز بیشتر کرد.

انتهای پیام/پ

تجهیز کلاس‌های درس مقاطع ابتدایی استان بوشهر به کتابخانه کلاسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.