آیت الله آملی لاریجانی:

فردی که ادعای مردمی بودن دارد علیه نظام خنجر کشیده است

رئیس قوه قضاییه با انتقاد از آب به آسیاب دشمن ریختن یکی از مسئولان سابق گفت: فردی که ادعای مردمی بودن دارد علیه نظام خنجر کشیده است.

فردی که ادعای مردمی بودن دارد علیه نظام خنجر کشیده استبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه امروز (یکشنبه) در جمع بسیجیان حقوقدان اظهار کرد: اصل نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس نگاه توحیدی است.

وی افزود: قوه قضاییه به عنوان رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران مسئولیت‌های زیادی دارد و قانون اساسی به غیر از حل و فصل اختلافات، مسئولیت‌های سنگینی از جمله احیای حقوق عامه، پیشگیری از وقوع جرم را بر عهده قوه قضاییه قرار داده است. در این شرایط تخریب این رکن نظام چه معنایی دارد.

رئیس قوه قضاییه گفت: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند: هر وقت این قوه مقتدرانه عمل کرد، هجمه‌ها علیه آن زیاد شد و در جای دیگر نیز فرمودند این هجمه‌ها نشانه ایستادگی قوه قضاییه است.

آیت الله آملی لاریجانی تاکید کرد: در خارج از کشور هجمه‌ها به حقوق بشری بر روی ما زیاد است. بسیاری از کشورها در منطقه و جود دارند که در طول عمر خود هیچ انتخاباتی برگزار نکردند. امروز بحرین برای برگزاری انتخابات می‌جنگد، عربستان هم تا کنون هیچ انتخاباتی برگزار نکرده اما مورد هجمه حقوق بشری قرار نگرفته است. دلیل آن کرنش مقابل آمریکا است، در شرایطی که در کشور ما هر دو سال یک بار یک انتخابات برگزار می‌شود.

وی افزود: در داخل کشور هم برخی آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و دروغ‌های عجیب و غریب می‌گویند. آقایی که خودش از مسئولان سابق کشور است در عرض چند دقیقه 50 حرف دروغ علیه قوه قضاییه می‌زند. آیا این خیانت نیست انسان ادعای مردمی بودن بکند و اینطور از پشت به نظام خنجر بزند.

رئیس قوه قضاییه گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران مسئولیت‌هایی بر عهده قوه قضاییه قرار گرفته است. این مسئولیت‌ها را انکار می‌کنند و می‌گویند چرا باید سازمان زندان‌ها و دادگستری‌ها زیر مجموعه قوه قضاییه باشد که باید گفت این از لوازم کار ما است و نظام‌ کشورهای دیگر به گونه دیگر است.

وی افزود: در هیچ جای دنیا، قوه قضاییه ای با این استقلال پیدا نخواهید کرد. حالا ما اصلا سر چه چیزی بحث می کنیم. یک نظامی تشکیل شده و قانون اساسی دارد. می گویند الحاق سازمان زندان ها خلاف قانون اساسی است و می گویند اول انقلاب یک مصوبه ای خلاف انجام شده و همین طور مانده است و می گویند اصلا به زندان ها سر نمی زنند. اولاً شورای انقلاب به لحاظ استحکام، گاهی مصوباتش از مصوبات مجلس هم بالاتر بود،زیرا به تجویز و امضای امام راحل بود. شورای نگهبان آن وقت که ما بحث می کردیم، درباره قوانین مصوب مجلس و قبل از انقلاب نظر می داد. اما مصوبات شورای انقلاب را فقهای شورای نگهبان هم نمی توانند لغو کنند و نمی توانند بگویند خلاف شرع است،زیرا موید به نظر امام راحل بود.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: الحاق سازمان زندان ها به قوه قضاییه ربطی به مصوبه شورای انقلاب ندارد. زیرا سازمان زندان ها مصوبه سال 1364 است. حالا یک آقایی بلند می شود و می گوید خلاف قانون اساسی است. خیلی خب، این نظر شما است، اما این را به عنوان یکی از خطاهای جمهوری اسلامی عنوان می کنند، واقعاً عجیب است.

وی ادامه داد: می گویند به زندان ها نظارت نمی شود. این چه دروغی است آخر؟ من در دادسرا، زندان، سازمان ثبت و پزشکی قانونی حضور یافتم. معاون اول و دادستان کل کشور نیز حضور یافتند و روسای کل به صورت منظم بر دادسراها و زندان ها نظارت می کنند و یک معاون نظارت برای روسای کل تعبیه کردیم که کارش فقط نظارت کردن است. در تهران یکبار بدون هیچ اطلاع قبلی، یه یکی از شعبات دادگاه رفتم. دفتر حضور و غیاب را گرفتم و دیدم برخی نیستند. پرسیدم گفتند که در زیارت عاشورا هستند و گفتم زیارت عاشورا مستحب است، اما خدمت به مردم واجب است و می توانند در منزل خود زیارت عاشورا بخوانند.

رئیس قوه قضاییه افزود:مسئولان قوه قضاییه همه زحمت می کشند. عده ای بال بال می زنند برای دفاع از همراهانشان و نظام را زیر سئوال می برند. یک بنده خدایی گفته بود 17 میلیون پرونده در قوه قضاییه وجود دارد و سریع ضرب در دو کرده و گفته بود 34 میلیون گرفتار داریم و قوه قضاییه توی سر آن‌ها می زند. این چه ادبیاتی است؟ آن هم کسی که سال ها مسئولیت داشته است. در بدو ورود بنده امکان گرفتن آمار وجود نداشت و سیستم cms تکمیل نشده بود؛ ضمن اینکه آمار پرونده ها 15 میلیون است و بارها گفتیم این به معنای 15 میلیون نزاع و شکایت نیست.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: مگر دستگاه قضایی بر سر مردم می زند؟ به دستگاه قضایی مراجعه می کنند و دستگاه قضا نیز حکم می کند. این سیاه نمایی ها علیه قوه قضاییه غلط است. ما نمی گوییم اشکال نداریم و قطعاً برای برطرف کردنن آن تلاش می کنیم. بالاترین مسئله ای که در یک سازمان باید به آن توجه کرد، ارتقای منابع انسانی است. منابع انسانی قوه قضاییه به لحاظ کمی و کیفی ارتقاء قابل توجهی پیدا کرده است. در سال 88 حدود 7 هزار قاضی داشتیم و متاسفانه عده ای هم اصرار می کردند همین مقدار کافی است. با تلاش و توقیق و تحقیقات، نیاز دستگاه قضا سنجیده شد و با تلاش های اجرایی مستمر با همین آقایانی که الان علیه نظام سیاه نمایی می کنند، جنگیدم تا اجازه استخدام قاضی بدهند. تا اینکه به رهبر انقلاب نامه نوشتیم و ایشان به مسئولان منعکس کردند و فرمودند استدلال های نامه فلانی منطقی است.

وی افزود: امروز بیش از 11 هزار قاضی در قوه قضاییه مشغول به کار هستند. این کم کاری است؟ گاهی برای جذب قاضی 40 هزار نفر ثبت نام می کنند و بعد از گزینش های مختلف علمی و اخلاقی و روان شناختی، 250 نفر جذب می شوند. این طور نیست که دست هر کسی که از خیابان رد می شود را بگیریم و به عنوان قاضی مشغول شود.

رئیس قوه قضاییه گفت: با این حال هنوز فکر می کنیم تعداد قضات کم است و دلیل آن هم تعداد پرونده های ورودی به محاکم است. قاضی باید با ارباب رجوع با تکریم رفتار کند. یک بار به من گزارش دادند که فلان قاضی با مردم و وکلا بد رفتار می کند و چند بار تذکر داده شد و نهایتاً انفصال دادیم.

آیت الله آملی لاریجانی ادامه داد: من برخلاف عده ای که می گویند ویرانه تحویل گرفتیم، می گویم که دستگاه قضایی سیر تکاملی داشته است. امروز معتقدیم منابع انسانی قوه قضاییه سختگیرانه ترین ممیزی ها را برای جذب قاضی و کارمند در دستگاه قضایی انجام می دهد. بنا نیست که هر چه به ذهن شریف مان آمد، رسانه ای کنیم.

وی با بیان اینکه آرمان های انقلاب اسلامی در واقع آرمان اسلام است، گفت: همان طور که بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی، پیش از انقلاب مکرر اشاره فرموند، اصل نظام، اسلام و طریقه انبیاء الهی خصوصاً حضرت محمد (ص) است. جهان بینی اسلامی، بنیان حرکت انقلابی مردم ما بود و همین مطلب در مقدمه قانون اساسی انعکاس یافته است.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: مقصود از حرکت انقلابی این است که انسان با ارزش های والای الهی رشد یابد و استعدادهایش شکوفا شود که این‌ها در مقدمه قانون اساسی آمده و انعکاس دهنده حرکت انقلابی مردم ما است. نظام جمهوری اسلامی بر خاسته از این قانون اساسی، یک نظام یکتایی است. گرچه قوانین اساسی در هر جای دنیا نوشته و به رای عمومی گذاشته می شود، طبیعتاً یک نظام سیاسی را تشکیل می دهد اما نظام جمهوری اسلامی یک نظام یکتای سیاسی است. در هیچ نظام سیاسی دیگری، مولفه های این نظام را پیدا نمی کنید. مردم سالاری دینی فقط در این قانون اساسی تبلور پیدا کرده است.

 آیت الله آملی لاریجانی گفت: در نظام های لیبرال غربی بنیان ها کاملا با بنیان نظام جمهوری اسلامی متفاوت است و از این جهت هر چه در تبیین نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کنیم جا دارد و در واقع محتوای نظام ما، محتوای اسلام و سند و میثاق قانون اساسی ما، انعکاس دهنده نظام ارزشی و اسلامی است و نظام لیبرال غربی مدعی بود که لیبرالیسم پایان تاریخ است و تمام نظام های دنیا وقتی به عقلانیت می‌رسند، به نظام لیبرال دموکراسی منتهی می شود و نظام جمهوری اسلامی یک چالش اساسی مقابل این طرز تفکر بود؛ بنیان نظام جمهوری اسلامی، بر اساس نگاه توحیدی است.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اینکه بند یک اصل دوم قانون اساسی، کافی است تا شاکله این قانون را تا آخر بدانیم، گفت: در قانون اساسی ما، اساس تبیین و حضور مردم به رای گذاشته شده و مسئولیت ها، مستقیم یا غیرمستقیم بر مبنای رای مردم است و اینجا فرق نظام جمهوری اسلامی با نظام های لیبرال دموکراسی مشخص می شود. در واقع نظام های غربی بر اساس نگاه مدرنیته هستند؛ در نگاه مدرنیته، اصل بر فردگرایی لیبرالی و نسبی بودن ارزش هاست؛ اصل بر این است که ارزش ها را خود انسان ها خلق می کنند، در حالی که بنابر نظام اسلامی که تبلورش در قانون اساسی است؛ اساس تفکر ما، جهان بینی الهی است.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: لیبرال ها همه منکر خدا نیستند اما معتقدند، خدا، نقش اساسی در فکر انسان نداشته است، در حالی که در نظام اسلامی ما، توحید اصل است و نگاه توحیدی، نگاه ما به عالم و آدم را تحت تاثیر قرار می دهد. نظام ارزشی جمهوری اسلامی، یک نظام الهی است. چطور می شود بگوییم، ارزش ها از دانش ها و واقعیات جدا هستند؟ تز جدایی دانش و ارزش، در مغرب زمین بسیار مورد حمایت قرار گرفت و یکی از ارکان همین مدرنیته است.

وی با بیان اینکه سکولاریسم در نظام جمهوری اسلامی معنا ندارد، گفت: در عالم واقع در دوران های مختلف، عده ای آمدند و حتی مسئولیت در این کشور داشتند و از سکولاریسم به نحوی دفاع می کردند و ترویچ می دادند و برای مدعیان روشنفکری مجال عجیب و غریب داده بودند تا سکولاریسم را در بستر دانشگاه ها و مطبوعات ترویج کنند، در حالی که این با قانون اساسی ما سازوکار نیست و سکولاریسم نفی شده است. در همین نظام جمهوری اسلامی، برخی مسئولان طور دیگر عمل کردند.

رئیس قوه قضاییه گفت: در بند اول اصل سوم قانون اساسی آمده که دولت جمهوری اسلامی باید همه امکانات خود را برای این امور که 16 بند است، بکار بگیرد. بند اول، ایجاد محیط مساعد برای رشد فضایل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوا و غیره است. یک عده ای از بزرگواران گفتند ما نمی توانیم مردم را به زور به بهشت ببریم (بهشت اجباری). یک عده ای گفتند حالا دو خال موی خانمی بیرون باشد، چه اشکال دارد؟ اصلا واقعا بحث بر سر این ها است؟ بحث بر سر این است که مسئول جمهوری اسلامی، چقدر به همین بند التزام دارد؟ آیا تمام امکانات را برای ترویج فضایل اخلاقی بکار بسته است؟ آیا با تمام مظاهر تباهی و فساد مقابله شده است. مقصود من این است که اصول قانون اساسی ما هم دقیق نوشته شده و هم انعکاس دهنده خوبی برای آرمان های انقلاب اسلامی است و هم وظیفه سنگینی را بر دوش مسئولان برای حرکت به سوی اهداف متعالی انقلاب اسلامی قرار داده است. در مقام عمل طبیعی است هر نظامی با چالش مواجه است و همیشه نمی تواند آنچه می‌خواهد را در بستر واقعیت متبلور کند.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: در مقام ارزیابی آنچه واقع شده، باید منصفانه عمل کرد. نظام جمهوری اسلامی که این چنین در مقام شالکه ترسیم شده، در مقام عینیت یافتن طبیعی است با مشکلاتی مواجه می شود اما سیر تکاملی خود را داشته است. از ابتدای انقلاب، منافقان مقابل نظام ایستادند، اطرافیان امام را چگونه تخریب می کردند، با شهید بهشتی چه کردند، روزنامه ای از این ها نبود که تهمت آمریکایی بودن را نزنند. این بساط منافقان بود و بعد هم جریان بنی صدر و بعد هم تحریم های گسترده و جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی و تا به امروز دشمنی دشمنان جمهوری اسلامی، کمتر نشده است. در اوایل انقلاب می گفتند دو ماه بیشتر جمهوری اسلامی دوام ندارد و انحاء هجمه ها و کودتاها را داشتند، اما این نظام به برکت خون شهدا و به یمن حضور مردم در صحنه ادامه یافت و امروز جمهوری اسلامی در نقطه ای پر اقتدار در منطقه ایستاده است.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی، تاوان ایستادگی خود را می دهد. اگر جمهوری اسلامی هم مانند دولت های متجرع منطقه مقابل آمریکا و اذنابش کرنش می کرد، امروز وضع این چنین نبود اما هزینه در انداختن طرحی نو در فلسفه های سیاسی دنیا، همین است.

آیت الله آملی لاریجانی اظهار کرد: برخی جامعه شناسان غربی مروج این فکر بودند که سکولاریسم همه دنیا را می گیرد و فکر دینی دیگر جایی در دنیا ندارد، اما امروز اذعان می کنند که فکر دینی احیا شده است؛ چه کسی جز جمهوری اسلامی در دنیا، بانی این حرف بود؟

رئیس قوه قضاییه بیان کرد: آنهایی که از بیرون نگاه می کنند، می فهمند جمهوری اسلامی و امام امت چه غوغایی در دنیا به راه انداخت. آیا جمهوری اسلامی نبود که احیا کننده این تفکر در دنیا بود؟ به جز جمهوری اسلامی جایی بود که این حرکت را ایجاد کند؟

وی گفت: در ابعاد نظامی، فرهنگی، علمی و سیاسی، پیش روندگی فرزندان خود را ببینید و حالا عده ای در حال تخریب جمهوری اسلامی هستند. در درون کشور هم عده ای سیاه نمایی می کنند و این همه واقعیت را نمی بینند. نفس بقای نظام اسلامی با این همه فشار و تحریم، یک معجزه است که ناشی از بصیرت ملت ما است، اما برخی سیاه نمایی می کنند و دنبال قطع امیدها هستند و عده ای می خواهند برای خود کاسبی راه بیاندازند و بگویند ما منجی هستیم. چرا می خواهید به خاطر یک کار سخیف، روی ارزش های انقلاب یک خط سیاه بکشید؟

آیت الله آملی لاریجانی ادامه داد: در قوه قضاییه کارهای زیادی انجام شده است. باید این واقعیت ها را ببینیم و بعد تخریب کنیم.

وی افزود: مسئله عدالت رکن اصلی قوه قضاییه است که اجرای آن هم دشوار است.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: میلیون ها پرونده در قوه قضاییه رسیدگی می شود و نمی توان آن را با 3 پرونده ارزیابی کرد. چراکه نمی‌توانیم 15میلیون پرونده را با سه پرونده ارزیابی کنیم.

وی با اشاره به اینکه حقوقدان ها مسئولیت زیادی دارند، گفت: حقوقدان ها باید هم در نقادی و هم در حمایت از قوه قضاییه شرکت کنند و باید برابر سیاه نمایی هایی که علیه قوه قضاییه انجام می شود، پاسخگو باشند.

انتهای پیام/

سخنان رئیس قوه قضاییه در جمع بسیجیان حقوقدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
زودتر به اتهامات این افراد رسیدگی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۶ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
خدا ازش نگذره
Iran (Islamic Republic of)
یاسیج
۱۸:۵۹ ۱۴ آذر ۱۳۹۶
این فرد باید خجالت بکشد
Iran (Islamic Republic of)
س.ب
۱۱:۱۸ ۱۴ آذر ۱۳۹۶
قوانین ایران از هر نظر خوبه منکه مشکلی ندارم
United States of America
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۴ آذر ۱۳۹۶
درود بر اقتدار ایت الله لاریجانی
Iran (Islamic Republic of)
علی قلی زاده
۱۰:۱۰ ۱۴ آذر ۱۳۹۶
با سلام و خسته نباشید خدمت همه شما عزیزان ؛
واقعیت این است که فرزند جوانمان مرحوم مقتول آقای ابراهیم قلی زاده را در صبح جمعه مورخه ۹۴/۱۰/۰۴ نزدیک خانه با قمه شاهرگ گردنش را بریدن، وقاتل فراری بعد از یکماه توسط یکی از همسایه ها که قاتل جوان با مادرش مستاجر وی بودند، لو رفت، که اینک ما پدر و مادر داغدار مقتول(با توجه به کهولت سن ) پس از دو سال دوندگی بسیار ، فرزندقاتلش که موقع قتل تحت قرار ضرب و جرح دیگری بود،(درمرخصی زندان بوده ) به راحتی پسر قاتلش را از حکم اعدام که در ابتدای تحقیقات مستمر بازپرس ویژه قتل که با زحمت بدست آمده بود از قصاص رهانید و اعدام را تبدیل به ده سال زندان کرد؟
لطفا به فریاد ما برسید.
با تشکر از شما.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۱۴ آذر ۱۳۹۶
خدا دشمنان ایران و اسلام رو لعنت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۷ ۱۴ آذر ۱۳۹۶
لطفا بر دادسراها و دادگاه های شهرهای مختلف بیشتر نظارت کنید. ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
درود بر قوه قضاییه .تشکر
United States of America
ناشناس
۲۰:۱۶ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
بخدا آقای لاریجانی درست میگویند.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
بخدا آقای لاریجانی درست میگویند.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
قوه قضاییه عالـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
قوه قضاییه عالـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
بهتر نیس دادگاه احمدی نژاد و بقایی و مشایی علنی برگزار بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
خواهشمندم به صورت علنی دادگاه را برگزار کنید
United States of America
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
روند رسیدگی به برخی پرونده ها گاهی خیلی طولانی میشه لطفا بررسی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
خداوند شما را سلامت بدارد انسانهای بسیار شریفی در قوه قضاییه خدمت می کنند دشمن از خدمت صادقانه شما وحشت دارند دشمنان داخلی جای خود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
احسنت جناب لاریجانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
قوه قضاییه عالـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ــــــــــــــــــــــــی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
انتقاد قوه قضاعیه بسیار عالی . درود بر لاریجانی .ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
بهتر نیس دادگاه احمدی نژاد و بقایی و مشایی علنی برگزار بشه تا این حرف و حدیث ها هم پیش نیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
انتقاد کردن از بخشی از نظام به معنی خنجر کشیدن برای نظام نیست و ما باید بجای ایستادن جلو منتقدین در صدد رفع عیوب و احتمالا بی عدالتی ها باشیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
انتقاد کردن از بخشی از نظام به معنی خنجر کشیدن برای نظام نیست و ما باید بجای ایستادن جلو منتقدین در صدد رفع عیوب و احتمالا بی عدالتی ها باشیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
دم آقای لاریجانی گرم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۴۹ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
ازتلاش قوه قضاییه متشکریم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
علی
۰۸:۴۳ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
خدا خيرت بده جناب لاریجانی عزیز . حرف دل مردمو زدي.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
دمتون گرم .... درود بر قوه قضاییه
-
ناشناس
۰۸:۰۵ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
دم قوه قضاییه گرم...همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
ضمن تقدیروتشکرازهمه ی دلسوزان ورئیس محترم قوه ی قضایی
Netherlands
ناشناس
۰۷:۵۷ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
از جناب آقای لاریجانی کمال تشکر را دارم که پیگیر هستند.سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
باید با این افرادشدید برخورد شود تا درس عبرتی برای بقیه شود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۴۹ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
ضمن تقدیروتشکرازهمه ی دلسوزان ورئیس محترم قوه ی قضایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۸ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
اگر قوه قضائیه یبار به دور از هر گونه ملاحظه ای با خاطیان برخورد کند دیگه کسی به خودش جرات این رو نمیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۹ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
درود بر قوه قضاییه
Germany
علی
۰۲:۲۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
انشالله تمام مشکلات به خوبی وخوشی حل میشود .انشالله تمام مجرمان به سزای اعمالشون میرسند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۹ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
درود بر شما جناب لاریجانی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۹ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
مسئولان قوه قضاییه همه زحمت می کشندمن کمال تشکر رادارم . درود بر قوه قضاییه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
من با حرف جناب آقای لاریجانی کاملا موافقم .درود
Canada
ناشناس
۰۰:۵۴ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
احسنت برشما جناب لاریجانی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
از جناب آقای لاریجانی ممنونم حرف حق رو زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
اونهایی که میگن دم قوه قضاییه گرم،چرا قوه قضاییه دادگاه احمدی نژاد و اطرافیانشو علنی برگزار نمیکنه ، آخه بوسیدن مادر چاوز هم شد جرم؟ تو بعضی از این دادگاهها خیلی داره ستم میشه به مردم پس الکی به به و چه چه نکنید
Kazakhstan
احسان
۰۰:۴۴ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
ضمن تقدیروتشکرازهمه ی دلسوزان ورئیس محترم قوه ی قضایی ماهم بنوبه ی خوددرادارات و و
آماده ی هرنوع همکاری برای پیشبردنظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم
United States of America
ایرانی
۰۰:۲۹ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
دادگاه رو علنی برگزار کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
دادگاه رو علنی برگزار کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
درود خدا برجناب آقای لاریجانی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
خداوند شما را سلامت بدارد انسانهای بسیار شریفی در قوه قضاییه خدمت می کنند دشمن از خدمت صادقانه شما وحشت دارند دشمنان داخلی جای خود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
مسئولان قوه قضاییه همه زحمت می کشندمن کمال تشکر رادارم . درود بر قوه قضاییه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
من با حرف های جناب لاریجانی موافقم وحرف دل مردم را زد . درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
خداکندکه به گفته ها((عمل))بشود.بهرحال سخنان آقای لاریجانی جای تقدیروتشکردارد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۳۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
خداکندکه به گفته ها((عمل))بشود.بهرحال سخنان آقای لاریجانی جای تقدیروتشکردارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
جناب لاریجانی تشکر وسپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
درود بر قوه قضاییه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
جناب لاریجانی تشکر وسپاس
Germany
ناشناس
۲۳:۲۰ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
از قوه قضاییه خواهشمندیم دادگاه را به صورت علنی برگزار کنند .باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
درود بر قوه قضاییه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
باتشکر از قوه قضاییه جناب آقای لاریجانی.
Iran (Islamic Republic of)
رحمت
۲۳:۰۰ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
لطفا زودتر تکلیف این پرونده رو روشن کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
برخورد منطقی و قاطع.فقط همین خواسته ماست
Iran (Islamic Republic of)
Samad
۲۲:۲۲ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
سلام به نظر بنده اینطور نمیشه قضاوت کرد که کی راست میگه کی دروغ, باید یه مناظره بین اینها صورت بگیره تا قضیه روشن بشه .
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۲:۲۱ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
چند وقت پیش یکی از آشناهامون کار دادگاهی داشت رفته بود دادگاه، می گفت در دادگاه شلوغ،ملت همه معطل بودند (تو یکی از شهرهای استان خوزستان) تذکر بدین که کار مردم رو راه بندازن خیر دنیا و آخرت رو میبینن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
اگر با سایر مجرمان خلافکارها و...... که خیلی زیادند هم برخورد میشد عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
روند رسیدگی به برخی پرونده ها گاهی خیلی طولانی میشه لطفا بررسی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
ازاده باشید اگر از پیروان امام حسین هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
خدا قوت جناب لاریجانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
کاملا درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
عملکرد قوه قضاییه حرف نداره
Iran (Islamic Republic of)
ع
۲۱:۵۲ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
با افرادی که نقض قانون می کنند باید به شدت برخورد شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
تشکر از درایت قوه محترم قضائیه.
Iran (Islamic Republic of)
ایرج توفیقی
۲۱:۵۱ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
با سلام از حضرت ایت الله لاریجانی خواهشمندم به پرونده 1079 تجدید نظر 10 استان مازندران که با شکایت دروغین از بنده شاکی و بهانه الکی از دادن رای محرز امتناع کرد و از رویت شدن پرونده توسط مدیرکل سر باز زد ومدیرکل محترم پرونده را به قاضی شعبه دوم ارجاع داد و الان هفت ماه هم در این شعبه معطل و از شما خواهشمندم یک قاضی بازرس ساعت ده صبح به شعبه دوم حقوقی 23 اذرماه شهرستان بهشهر بفرستید.تا به حق و حقوق م رسیدگی شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
تشکر از قوه قضائیه که با صلابت جلوی این افراد ایستادگی می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
سمت کنونی اش را بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
قادر قلی زاده
۲۱:۲۴ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
یه زمانی از احمدی نژاد خوشم میومد اما الان.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
به نظر من بهتره که یک مناظره رودر رو با احمدی نژاد داشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
خدا انسانهای پاک را حفظ کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
خداوند شما را سلامت بدارد انسانهای بسیار شریفی در قوه قضاییه خدمت می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
لطفا به دادگاه های یاسوج و عملکرد انها هم نظارت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
بهتر نیس دادگاه احمدی نژاد و بقایی و مشایی علنی برگزار بشه؟
Netherlands
ناشناس
۲۰:۲۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
خدا خيرت بده حناب لاریجانی . حرف دل مردمو زدي.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
حق با اقای لاریجانی است
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۲۰:۱۷ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
چرا با این فرد کاری ندارید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
خدا کمک کنه تا هر چه زودتر این مشکلات رفع بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
.انشالله تمام مجرمان به سزای اعمالشون میرسند
Iran (Islamic Republic of)
بوشهر
۲۰:۱۲ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
انشالله تمام مشکلات به خوبی وخوشی حل میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
فقط خدا به داد این ملت مظلوم برسه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
قوانین ایران از هر نظر خوبه و به نظرم اینجا بهترین جا برای زندگیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
تشکر تشکر
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۰:۰۳ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
مثل همیشه منتظر برخورد جدی دستگاه قضایی درباره این موضوع هستیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۵۵ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
منتظر برخورد قاطع با این افراد هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
در نظام جمهورى اسلامى، مردم بايد از مسوولانشان مقابله‌ى با ظلم و ظالم و مفسد را بخواهند۱۳۸۰/۰۹/۱۶
خطبه نماز جمعه ۲۱ رمضان،رهبر عزیزمان، تشکر از دستگاه قضا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
تشکر از حجت الاسلام لاریجانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
از برخورد صریح دستگاه قضا ممنونیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
چرا هنوز در سمت قبلیش فعالیت می کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
برخورد قاطع شود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
عجب ادم هایی پیدا میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
تشکر
Germany
ناشناس
۱۹:۳۴ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
برخورد قاطع و جدی
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۹:۲۹ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
نبايد دشمنى گروهى شما را بر آن دارد كه عدالت نكنيد عدالت كنيد كه آن به تقوا نزديكتر است. (قرآن ۵:۸). ممنون از اجرای عدالت این قوه
Iran (Islamic Republic of)
رسول سمنانی
۱۰:۳۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
فدای قرآن و جملاتِ آن بشوم ...!
منفی به خاطر قسمتِ دومِ پیغام شماست ! چون مطلقاً نوشتید که عدالت اجرا میشه !

عدالت فقط به دست خدا محقق میشه ، و کارِ این بنده های خدا میتونه عادلانه نباشه و قصور داشته باشند ، کمالِ عدالت از آنِ خداست ...!
Iran (Islamic Republic of)
منادی
۱۹:۲۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
ممنون از قوه باجسارت قضائیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
محاکمه شود
۱۲
آخرین اخبار