کنگاور میزبان اولین کنگره ملی شعر آئینی دروازه قافله عشق

کنگره ملی شعر آئینی تحت عنوان دروازه قافله عشق با حضور مسئولان و هنرمندان عرصه های مختلف هنری برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ؛ کنگره ملی شعر آئینی تحت عنوان دروازه قافله عشق با حضور مدیر کل، معاونت فرهنگی و رسانه ای ، رئیس امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، شاعران برجسته، رئیس و کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کنگاور، فرماندار، بخشدار، رئیس اوقاف و امور خیریه و سایر مسئولین ارگانهای مختلف دولتی و حضور گرم و صمیمی هنرمندان عرصه های مختلف هنری در مجتمع فرهنگی هنری یادگار امام (ره) برگزار شد.
در ابتدای مراسم پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران ، سیاوش نظری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کنگاور ضمن سلام و صلوات به ارواح طیبه شهدا علی الخصوص سه شهید مدافع حرم شهرستان و همچنین خیرمقدم ویژه به میهمانان کنگره و تشکر از حضور آنها در این محفل ادبی اظهار داشتند : امسال اولین سال برگزاری این همایش است و حضور گرم و صمیمی شما میهمانان و شاعران گرامی برای ادامه مسیر به ما انرژی فراوان جهت برگزاری مستمر این همایش در سالهای آینده را می دهید.سپس اشاره ای به گزارش و عملکردی که در برگزاری کنگره شعر داشتند ارائه دادند.در ادامه شاعران منتخب در بخش اصلی با موضوع عاشورایی به شعر خوانی اشعار برگزیده خود پرداختند.
سپس علیرضا ایزدی فرماندار کنگاور بعنوان سخنران برنامه، ضمن تبریک بمناسبت آغاز امامت امام عصر (عج) و ابراز خرسندی در برپایی چنین کنگره هایی ملی در سطح شهرستان با گریزی بنام کنگره دروازه قافله عشق بیان داشتند : عشق این کلمه سه حرفی معجزه عجیبی است نهاده شده در وجود ما در تمامی عالم بشریت برای اینکه حیات معنی سماعی پیدا کند و افزود عشق ولو زمینی برای رسیدن به پاکی و برای رسیدن به انسانیت و ارزشهاست.
عشق حتی در لسان فرهاد برای شیرین در وامق و عزرا عشق است به ابتذال نکشیم آن را چرا که این کلمه والاترین مفهومی برای تثبیت پایه های انسانی در معادلات اجتماعیست.
ایشان با بیان مثبت اندیشی و تغییر زاویه دید خود در مفهوم کربلا و عاشورا به عنوان مظلومیت اظهار داشتند : در انتقال مفهوم عاشورا زیباییها راهم ببینیم و در اشعارعاشورایی باید عزت شجاعت و آزادگی را به تصویر بکشیم.
در حاشیه مراسم پس از شعر خوانی شاعران برگزیده در بخش ویژه با موضوع شهدای مدافع حرم ، میهمانان کنگره برای بازدید از نمایشگاه عکس با موضوع ایثار و شهادت و پذیرایی به سالن نگارخانه رفتند.
در ادامه مراسم پریسا محمدی ضمن عرض خیرمقدم به مدعوین ، از تمامی کسانی که در برگزاری چنین مراسم باشکوهی سهیم بودن تشکر کردند. ایشان ابراز داشتند : طبق در خواست شعرا در کنگره دروازه قافله عشق قرار است کتاب این کنگره به چاپ برسد وی با بیان نامی جدیدبرای کنگره ملی شعر در سالهای آتی تحت عنوان "عباس الهه آب کربلا" خبرداد.
محمدی افزودند : این کنگره می بایست با هدف ترویج فرهنگ و ارزشهای اصیل اسلامی ،ارتقای سطح کیفی شعر آئینی و گسترش هرچه بیشتر آن خیلی با شکوهتر از امسال برگزار گردد ایشان در پایان ضمن تجلیل از اصغرعظیمی مهر به ذکر بیانیه ی ایشان وهیئت داوران کنگره دروازه قافله عشق پرداختند.
در پایان این محفل ادبی از شاعران برگزیده در دوبخش اصلی و ویژه با اهدای لوح ، تندیس کنگره وجایزه نقدی تقدیر و تشکر به عمل آمد. لازم بذکر است تعدادی از نفرات برگزیده جایزه خود را در کمک به زلزله زدگان منطقه غرب کشور تقدیم نمودند.
نفرات برتر در بخش شعر عاشورایی:نفر اول: محمد زارعی نفر دوم: علی سلیمیان نفر سوم به صورت مشترک : حسن اسحاقی و مجتبی خرسندی
برگزیدگان بخش عاشورایی:حمیده رضایی، علیرضا رجبعلی زاده، ندا نوروزی
شایستگان تقدیر بخش عاشورایی :خدابخش صفا دل، امین رسولی، فائزه زرافشان، حسین خزایی، عمار موحد، احسان مهدیان
نفرات برتر در بخش شعر مدافعان حرم:نفر اول : مرتضی حیدری آل کثیرنفر دوم: محسن کاویانی نفر سوم: علی اصغر شیری
برگزیدگان بخش مدافعان حرم:عاطفه جوشقانیان، حسین مودب، میثم محتشم
تنها برگزیده بخش شعر کردی یزدان بابایی و در بخش جنبی کنگره از چهار شاعر شهرستان کنگاور؛ رضا جهانیان، سجاد اسدی، مریم مسرور و معصومه افسری به خاطر فعالیت های مستمر تقدیر شد.

 

انتهای پیام/پ

کنگره ملی شعر آیینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.