شکستگی لوله های آب روستاها در بهبهان

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی بهبهان گفت: در بررسی‌های صورت گرفته مشاهده شده که لوله‌های آب روستا‌های بهبهان با شکستگی بالایی مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  محسن شبرو،  معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی بهبهان با اشاره به شکستگی لوله های آب روستاهای دربهبهان بیان داشت: دسترسی آحاد مردم به آب سالم یکی از شاخص های مهم است و آمار ارائه شده در حوزه آب و فاضلاب تنها خاص مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بهبهان است.

وی افزود: نظارت و پایش ها شامل کلرسنجی، نمونه گیری های ماهانه از شبکه های تأسیسات و لوله کشی، نمونه گیری در شکستگی ها، انجام آزمایشات میکروبی، بازدید از تأسیسات آبرسانی می شود.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی بهبهان گفت: شکستگی بالای لوله در روستاهای مورد تحقیق قرار گرفته است وآمار کلرسنجی طی ۶ ماهه اول سال جاری برگرفته از سامانه بازرسی بهداشت محیط و کار وزارتخانه است؛ درصد باقیمانده کلر در ۲۰۳ روستای تحت پوشش این شهرستان را بررسی و فقط ۱۳.۲ درصد کلر آزاد مطلوب را داشتند.

شبرو با اشاره به اینکه ۷۹.۹ درصد روستاها میزان کلر موجود در آب آن ها صفر بوده است، بیان کرد: در بسیاری از فصول سال آب را به وسیل تانکر بین این روستاها توزیع می کنند.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.