همزمان با میلاد باسعادت پیامبراکرم(ص)صورت می گیرد:

اجرای اولین طرح آموزشی نهج البلاغه در ۱۱۰ مسجد استان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان از اجرای اولین طرح آموزشی نهج البلاغه در ۱۱۰ مسجد استان خبر داد .

اجرای اولین طرح آموزشی نهج البلاغه در ۱۱۰ مسجد استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  حجت‌الاسلام و‌المسلیمن جواد حیدری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن میلاد باسعادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) کانون گل‌های فجر نهج البلاغه با همکاری یکی از سازمان‌های مردم نهاد در مشهد مقدس اقدام به برپایی مراسمی در استان همدان نموده است.

وی گفت: متأسفانه نهج البلاغه مظلوم واقع شده است و مکانی اولی تر از مسجد برای گسترش آن وجود ندارد و هدف از این طرح را گسترش فرهنگ نهج البلاغه در جامعه کنونی دانست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان در ادامه افزود: افتتاحیه این طرح سه شنبه، ۱۴ آذر ماه همزمان با نماز مغرب و عشا در مسجد شهرک مدرس خواهد بود که تابلوهایی مزین به سخنان حکمت آمیز و ارزشمند حضرت امیر از نهج‌البلاغه در ۱۱۰ مسجد نصب می‌شود.

حجت‌الاسلام و‌المسلیمن جواد حیدری خاطر نشان  کرد: این طرح از شب میلاد حضرت رسول اکرم(ص) در ۱۱۰ مسجد آغاز خواهد شد که ائمه جماعت با همکاری هیئت امنا، تشکل‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج مجری آن خواهند بود و تا آنجا که در توان مساجد باشد و استقبال صورت گیرد این طرح اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ورزش باستانی یکی ورزش‌های اسلامی و ایرانی است گفت: ورزش‌های باستانی و زورخانه ای آمیخته با فرهنگ جوانمردی و پهلوانی است از این رو مورد تأیید اسلام است.

حجت الاسلام حیدری در پایان اظهار داشت: از این رو هر ساله برنامه های مذهبی و فرهنگی مختلفی در زورخانه‌ها برگزار می‌شود که امسال برای اولین بار همزمان با میلاد حضرت محمد(ص) برنامه‌ای جهت ترویج فرهنگ نهج البلاغه را در یکی از زورخانه‌های همدان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/غ

افتتاحیه طرح احیای نهج‌البلاغه در ۱۱۰ مسجد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.