هزینه سفر ایرانی‌ها برای دیدن جام جهانی روسیه چقدر است؟

خرداد سال آینده رقابت‌های جام جهانی فوتبال آغاز می‌شود و بسیاری از هواداران فوتبال به دنبال حضور در ورزشگاه‌های این کشور و مشاهده این رقابت‌ها از نزدیک هستند.

به گزارش  خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رقابت های جام جهانی روسیه از 24 خرداد سال 1397 تا 24 تیر به میزبانی 11 شهر مسکو ، سن پترزبورگ ، کالینینگراد ، قازان نیژنی نودوگورود ، سامارا، ولگا گراد ، سارانسک ، روستوف ، سوچی و یکاتینبورگ برگزار می شود و 32 تیم حاضر در این رقابت ها در ورزشگاه ها و شهر های مختلف به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

هزینه سفر ایرانی‌ها برای دیدن جام جهانی روسیه چقدر است؟

مسکو ، میزبان بیشترین بازی های جام

رقابت های جام جهانی 2018 در 12 ورزشگاه برگزار می شود اما بیشترین بازی های این رقابت ها از جمله بازی افتتاحیه و اختتامیه قرار است در پایتخت روسیه یعنی مسکو برگزار شود. 10 بازی در مرحله گروهی و یک بازی نیمه نهایی و بازی فینال بازی هایی هستند که قرار است به میزبانی مسکو برگزار شوند. شاید برای بسیاری سوال باشد که چرا بیشتر بازی ها قرار است به میزبانی مسکو برگزار شود و دقیقا هدف روسیه از برگزاری این رقابت ها در یازده شهر چیست؟

 مسکو پایتخت روسیه یکی از 10 شهر بزرگ اروپا محسوب می شود و با در اختیار داشتن 5 فرودگاه و 9 ایستگاه قطار یکی از پر امکان ترین شهر های روسیه است. همچنین قدمت تاریخی این شهر و دارا بودن مراکز زیاد توریستی و اقتصادی مسئولان این کشور را مجاب کرده تا بیشتر بازی ها را در مسکو برگزار کنند.

روسیه اگرچه یکی از قدرتمند ترین کشور های جهان چه از جهت سیاسی و چه از جهت اقتصادی محسوب می شود اما این کشور در سال های گذشته نسبت به رقیبان اروپایی خود میزبانی زیادی را بر عهده نداشته است. آن ها تنها یک بار میزبانی یک رقابت بزرگ را بر عهده داشتند و آن ها المپیک 1980 مسکو بود.

هزینه سفر ایرانی‌ها برای دیدن جام جهانی روسیه چقدر است؟

 همچنین امکانات حمل و نقل و زیر ساختی در سراسر این کشور پر وسعت به یک اندازه نیست و به همین دلیل مسئولان برگزاری احتمالا خواستند تا با میزبانی در 11 شهر امکانات زیر ساختی و ورزشی را در روسیه گسترش دهند. علاوه بر این ها پوتین رئیس جمهور روسیه بار ها عنوان کرده است که این کشور برای مسابقات جام جهانی برنامه ویژه ای دارد و تلاش می شود تا امکانات همه شهر های میزبان به یک اندازه باشد.

قیمت بلیت های بازی های جام جهانی

کشور میزبان برای هر مسابقه بلیت های مختلفی را در نظر گرفته تا هواداران فوتبال بتوانند به راحتی در ورزشگاه ها حاضر شوند و بازی ها را مشاهده کنند. جالب آن جاست که بلیت های بازی های جام جهانی فوتبال روسیه نسبت به دوره قبل آن که به میزبانی برزیل برگزار شد 10 درصد بیشتر شده است.

قیمت بلیت های بازی های جام جهانی به شرح زیر است :

مرحله بازی ها                                         درجه1                درجه 2                درجه 3                     درجه 4
افتتاحیه                                               2/376/000       1/648/800            950/400                230/400
مرحله گروهی                                         907/200            712/800            453/600                  92/160
مرحل یک هشتم نهایی                        1/058/000          799/200             496/800               161/280
مرحله یک چهارم نهایی                       1/576/800        1/101/600            756/000                273/600 
مرحله نیمه نهایی                             3/240/000       2/073/600         1/231/200               322/560
رده بندی                                            1/576/800        1/101/600           756/000                273/600
فینال                                                  4/752/000        3/067/000           195/600                506/880

هزینه سفر ایرانی‌ها برای دیدن جام جهانی روسیه چقدر است؟

تمامی قیمت ها بلیت ها به تومان است. همچنین بلیت درجه چهار تنها مختص به هواداران روسی است.

 هزینه سفر به روسیه

تیم ملی فوتبال کشورمان موفق شد برای پنجمین بار به جام جهانی فوتبال صعود کند به همین دلیل بسیاری از هواداران فوتبال امیدوارند تا تیم ملی کشورمان بتواند در این دوره متفاوت تر از گذشته باشد و حتی به مرحله حذفی صعود کند.
برگزاری این دوره از رقابت های جام جهانی به میزبانی روسیه اما یک امتیاز ویژه برای هواداران ایرانی دارد و آن هم نزدیکی این کشور به ایران است . پیش از این تیم ملی فوتبال کشورمان برای حضور در رقابت های جام جهانی فوتبال به کشور های آرژانتین ، برزیل ، آلمان و فرانسه سفر کرده بود و طبیعتا قیمت سفر به هر یک از این کشور هابا توجه به فاصله طولانی زیاد بود وهر کسی نمی توانست برای مشاهده بازی های جام جهانی به کشور های مختلف صعود کند. با این حال بسیاری از هواداران فوتبال در این دوره امیدوارند تا بتوانند این بازی ها را از نزدیک مشاهده کنند. البته باید در نظر گرفت که هزینه سفر به روسیه هم اصلا ارزان نیست اما به واسطه نزدیکی این کشور به ایران و فاصله کوتاه بین دو کشور هزینه ها برای ایرانی ها پائین تر از بسیاری کشور ها از جمله برزیل و ژاپن خواهد بود.

هزینه سفر ایرانی‌ها برای دیدن جام جهانی روسیه چقدر است؟

تیم ملی فوتبال کشورمان در گروه دوم این رقابت ها با تیم های اسپانیا ، پرتغال و مراکش همگروه است و باید برای انجام بازی های خود به شهر های سن پترزبورگ، قازان و سارانسک سفر کند و همین مسئله باعث می شود تا قیمت تقریبی سفر هر ایرانی با قیمت های اعلام شده پیش از قرعه کشی متفاوت باشد.البته همچنان قیمت های کاملا دقیق برای تماشای این مسابقات اعلام نشده است اما قیمت ها را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

*هزینه مشاهده 3 بازی تیم ملی کشورمان در رقابت های جام جهانی فوتبال در جایگاه درجه 3 و اقامت در هتل 3 ستاره تقریبا 8 میلیون تومان

*مشاهد 3 بازی ایران در جایگاه درجه 2 و اقامت در هتل 4 ستاره نزدیک به 18 میلیون تومان و هزینه مشاهده 3 بازی در جایگاه درجه یک به همراه اقامت در هتل 5 ستاره نزدیک با 22 میلیون تومان است.

همچنین حداقل زمان برای مشاهد هر 3 بازی ایران را باید 15 روز در نظر گرفت و با توجه به هتل محل اقامت و درجه بلیت جایگاه ها می توان قیمت را به صورت تقریبی از 8 تا 22 میلیون تومان در نظر گرفت.

البته برخی از تور های مسافرتی قیمت های دیگری هم ارائه داده اند به طور مثال برخی از آن ها تماشای همه بازی های ایران را از قیمت پایه 12 میلیون به بالا ارائه داده اند و قیمت های حداقل 5 روز حضور در روسیه و تماشای یک بازی را نزدیک به 5 میلیون  اعلام کرده اند. به طور قطع هوادارنی که مشتاق تماشای این دیدار ها از نزدیک هستند می توانند از چندی دیگر تنوع های بیشتری را در قیمت ها ببینند و دست باز تری برای انتخاب نوع سفرشان دارند.

انتهای پیام/

هزینه تماشای بازی های جام جهانی فوتبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
اگر عکس تی شرت هواداران ایران در المپیک 2018اصلاح نشود ایران بدون استفاده از ایران پیراهن یا اینکه کامل آن را خود ایران طراحی و به هواداران تحویل دهد یا شرکت نکند کسی با این پیراهن ..
آخرین اخبار