رشد ثبت‌نام دانش‌آموزان در رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش از افزایش ۵۰ هزار نفری ثبت‌نام دانش‌آموزان در رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش در شیراز در آیین تقدیر از هنرجویان، هنرآموزان و مدیران منتخب کشوری هنرستان‌های فنی‌و‌حرفه‌ای و کاردانش استان فارس گفت: امسال با افزایش ۵۰ هزار نفری ثبت‌نام دانش‌آموزان در رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش هم اکنون بیش از ۶۳۰ هزار هنرجو در هنرستان‌های کشور مشغول به تحصیل هستند و در استان فارس نیز از نظر کمی شاهد رشد ۸ درصدی در این زمینه هستیم.

وی افزود: برگزاری این مراسم بیانگر ارتقاء جایگاه و منزلت آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای و کاردانش در جامعه است.

آذر کیش با اشاره به انتخاب‌های مختلف افراد در طول زندگی، ادامه داد: انتخاب رشته تحصیلی یکی از این انتخاب‌ها است که در زندگی آینده افراد بسیار موثر است و یکی از بهترین و درست‌ترین انتخاب‌های شما دانش‌آموزان و والدینتان، حضور در هنرستان‌ها و تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش است.

وی بیان کرد: برای کاهش نرخ بیکاری و تقویت تولید داخلی نیازمند توسعه آموزش‌های مهارتی هستیم چراکه آموزش‌های مهارتی کیفیت زندگی فرزندان ما را ارتقاء داده و در تولید ثروت ملی نقش به سزایی دارد.

آذر کیش گفت: آنچه در سند تحول به دنبال آن هستیم، توجه متوازن به ساحت‌های ۶ گانه تربیتی است و بر اساس مطالبه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور مهارت‌آموزی یکی از برنامه‌های حوزه ستادی و از اولویت‌های وزیر آموزش و پروش است.

وی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش بر آموزش‌های مهارتی با کیفیت تاکید دارد، اظهار داشت: آموزش موثرترین عامل دگرگونی نگرش‌ها است و در هنرستان‌ها دانش، نگرش و مهارت با هم آموزش داده می‌شود تا هنرجویان به شایستگی‌های لازم دست یابند.

آذر کیش با اشاره به تنوع فرهنگی فارس و توجه ویژه به صنایع دستی در استان فارس، افزود: با توجه به مشاغل بومی زیادی که وجود دارد، توجه به صنایع دستی و احیاء آن‌ها به اجرای اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: کشور ما سرشار از فرصت‌های کارآفرینی است و نیاز مبرمی به نیروی انسانی ماهر و توانمند در حوزه‌های مختلف دارد که هنرجویان هنرستان‌ها می‌توانند این فرصت‌ها را محقق کنند.
انتهای پیام/ر

تحصیل  بیش از ۶۳۰ هزار هنرجو در هنرستان‌های کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار