اولین آکادمی بیلیارد در خوزستان راه اندازی می شود

رییس هیات بولینگ، بیلیارد و بولس خوزستان از راه اندازی اولین آکادمی بیلیارد در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مجید شیرین کار، رییس هیات بولینگ، بیلیارد و بولس خوزستان با اشاره به راه اندازی اولین آکادمی بیلیارد در استان اظهار داشت: با توجه به درخشش ورزشکاران خوزستان در میدان های بین المللی، اولین آکادمی بیلیارد خوزستان در اهواز برگزار خواهد شد.

وی بیان داشت: امروز جایگاه بیلیارد خوزستان بر کسی پوشیده نیست و می توان گفت یکی از قطب های اصلی بیلیارد کشور محسوب می شویم، اما با این وجود باید با ارائه برنامه ای منسجم در گسترش این رشته در استان تلاش نماییم.

شیرین کار هدف از راه اندازی آکادمی بیلیارد را آموزش و استعدادیابی نوجوانان و جوانان علاقه مند عنوان و تصریح کرد: گرفتن میزبانی مسابقات کشوری در کلانشهر اهواز از دیگر اهداف ما برای راه اندازی این مکان ورزشی است.

رییس هیات بولینگ، بیلیارد و بولس خوزستان در ادامه به مشکلات این رشته ورزشی در استان اشاره کرد و افزود: با توجه به گران بودن تجهیزات رشته بولینگ و بیلیارد افراد اندکی تمایل به باشگاه داری در این رشته دارند، همچنین افزایش بهای کرایه املاک جهت راه اندازی باشگاه، موجب شده تا کم تر کسی در این رشته سرمایه گذاری کند.

وی اذعان داشت: زمانی در کلانشهر اهواز به تنهایی 27 باشگاه بولینگ و بیلیارد موجود بود، اما امروز با توجه به شرایط اقتصادی تنها 6 باشگاه دائر است، همچنین در شهرستان های آبادان و ماهشهر باشگاه های خوبی داریم که در این رشته فعال هستند.

مجید شیرین کار به وضعیت بیلیارد بانوان اشاره و اظهار کرد: متاسفانه در استان مربی خانم قوی نداریم که بتواند در بخش بانوان فعالیت کند، لذا با صحبت هایی که با اداره کل ورزش انجام دادیم مجوز استفاده مربی آقا را برای بانوان گرفتیم تا آن ها با آموزش های به روز بیلیارد و اسنوکر جهان بیش تر آشنا شوند.

این مقام مسئول به برگزاری مسابقات رنکینگ استانی جام ولادت پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و افزود: این رقابت ها طی روزهای 15، 16 و 17 آذرماه به میزبانی باشگاه صدف در اهواز برگزار می گردد و نفرات برتر به مسابقات کشوری که اواخر آذرماه برگزار می شود، اعزام خواهند شد.

وی در ادامه به رشته بولس (پتانک) اشاره کرد و اذعان داشت: این رشته به تازگی به دست هیات استان سپرده شده و بنا داریم در ماه آینده کلاس های آموزشی مفیدی برگزار کنیم تا نوجوانان و جوانان استان بیش تر با این رشته آشنا شوند، هفته گذشته در اولین اقدام خود 4 نفر از بانوان استان را به مسابقات کشوری شیراز اعزام کردیم و طبیعی بود که با چند جلسه تمرین نتوانند نتیجه خوبی کسب کنند.

شیرین کار تصریح کرد: در حال حاضر تمرینات رشته بولس(پتانک) در زمین خاکی واقع در جاده ساحلی برگزار می شود که در شان استان نیست، لذا با رایزنی هایی که به عمل آمد قرار بر این شد که شرایط بهتری برای این رشته نوپا در استان فراهم شود.

انتهای پیام/گ

راه اندازی اولین آکادمی بیلیارد در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.