اذعان سناتور آمریکایی به فساد گسترده در طرح مالیاتی جدید این کشور

سناتور وارنر روز جمعه را بدترین روز کاری خود در مجلس سنای آمریکا توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان؛ معاون کمیته‌ اطلاعاتی مجلس سنای آمریکا با اشاره به اختلاف عمیق نمایندگان حزب دموکرات و حزب جمهوریخواه بر سر طرح اصلاح قانون مالیاتی و تصویب این طرح بر خلاف مخالفت دموکرات‌ها گفت: روز جمعه (یک روز پیش از تصویب طرح) بدترین روزی بود که در جایگاه سناتور تجربه کردم.

سناتور مارک وارنر، نماینده دموکرات ایالت ویرجینیا در مجلس سنا ضمن تاکید بر ضرورت اصلاح قانون مالیات‌ها در آمریکا و بازگرداندن سرمایه‌هایی که به علت مالیات‌های سنگین از این کشور خارج شده اند، گفت: یادآوری سه نکته درباره فرآیندی که به تصویب این طرح ختم شد، لازم است. نخست این که جمعه شب خیلی شتابزده این طرح را به شکل دست نویس تکمیل کردند. مفاد بسیاری را با هدف تامین منافع گروه‌های دارای منافع ویژه در طرح گنجاندند. یک مورد از این مفاد افشا شد و به مستثنی شدن دانشکده‌ای خاصی اشاره داشت که در حمایت خانواده‌ی دِواس (وزیر آموزش کابینه ترامپ) قرار دارد. این دانشکده از کاهش مالیاتی ویژه‌ای برخوردار شد. این تنها یک مورد از ده‌ها مورد گروه‌های دارای منافع ویژه بود که افشا شد.

وی افزود: دوم من از جمله افرادی بودم که با افزایش ۲۰ هزار میلیارد دلاری بدهی کشور به شدت مخالفت می‌کردم، اما اطمینان دارم با اجرای این طرح بیش از دو هزار میلیارد دلار به بدهی ملی ما افزوده می‌شود. هر چه رشد اقتصادی در سایه‌ی کاهش مالیات بیشتر شود باز هم پاسخگوی افزایش بدهی مالی نخواهد بود. پیشتر پذیرفته شده است که با اجرای این طرح یک هزار و ۴۰۰ میلیارد دلار کسری اتفاق می‌افتد، اما همه آن مواردی که به عنوان نقاط قوت این طرح آمده است ظرف ۵ سال خود به خود لغو می‌شوند و به اصطلاح پرتگاه‌های مالی افزایش می‌یابند و در نتیجه بدهی ملی بیش از پیش افزایش می‌یابند.

نکته سوم درباره مفاد بین المللی این طرح است. اطمینان دارم با اجرای این طرح شرکت‌های بیشتری وادار خواهند شد سرمایه گذاری خود را به خارج از آمریکا منتقل کنند و برای نمونه کارخانه‌های خود را در آلمان بسازند و مالکیت معنوی خود را در پناهگاه‌های (فرار) مالیاتی به ثبت برسانند و به شکلی اقدام کنند که لازم نباشد هیچ مالیاتی در آمریکا بپردازند؛ و نیز اگر قرار است این پول را با نرخی ارزان به کشور بازگردانیم چرا شرکت‌ها را ملزم نکنیم بخشی از همین پول را برای آموزش نیروی کار خود هزینه کنند و مهارت‌هایی را فرا بگیرند که برای رقابت کردن به آن نیاز دارند.

جمهوریخواهان تنها چند گام تا نهایی کردن طرح خود برای اصلاح قانون مالیات‌ها در آمریکا فاصله دارند. گفته شده این طرح، پیامد‌هایی جان فرسا برای مردم این کشور به همراه خواهد داشت. با این وجود، رئیس جمهور دونالد ترامپ، صبح خیلی زود روز یک شنبه، تلاش تازه‌ای را برای بی اعتبار کردن روند بررسی از پرونده‌ی تبانی با روسیه آغاز کرد.

وی ساعت شش و پانزده دقیقه‌ی صبح به وقت محلی در پیامی توئیتری درباره‌ی مدیر پیشین اف بی آی، جیمز کومی نوشت: «هرگز از کومی نخواستم بررسی‌ها را درباره فلین (مایکل فلین، مشاور برکنار شده‌ی امنیت ملی کاخ سفید) متوقف کند. اما اخبار ساختگی (تقلبی) دوباره دارند یکی دیگر از دروغ‌های کومی را پوشش می‌دهند.»

جیمز کومی روز هفتم ژوئن گذشته در بیانیه‌ای گفته بود ترامپ به او گفته «امیدوارم بتوانی راهی پیدا کنی که از این موضوع چشم پوشی کنی و دست از سر فلین برداری. او فرد خوبی است. امیدوارم بتوانی از این موضوع بگذری.» این در حالی است که مشاور پیشین امنیت ملی دونالد ترامپ به جرم دورغ گفتن به اف بی آی درباره تماس هایش به سفیر روسیه در واشنگتن مجرم شناخته شده است.

انتهای پیام/

اختلافات در کنگره آمریکا بر سر طرح اصلاح قانون مالیاتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار