در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل تعزیرات استان تهران مطرح شد؛

صحبت های جنجالی مدير مستعفی از دست های پشت پرده

مدیر کل مستعفی تعزیرات استان تهران در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل جدید از دست‌های پشت پرده صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛محمد محمدی مدیرکل تعزیرات استان تهران در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل جدید تعزیرات استان تهران اظهار کرد: همیشه از نبود امکانات و تجهیزات، نیرو گلایه داشتیم و با وجود این مشکلات دائمی ما کار خود را انجام دادیم.

وی با بیان اینکه  آن موقع که دستگاه های دیگر در خواب ناز بودند تعزیرات در میدان بود، ادامه داد: طرح کوچه مروی با هدف انگیزه خدمت رسانی به مردم اجرایی شد.

محمدی بیان کرد: طرح خالص فروشی از عجایب تاریخی است که قبل از انقلاب رعایت می‌ کردند، اما بعد از انقلاب دیگر شاهد رعایت آن نیستیم، درگذشته اگر کسی میوه یا شیرینی خریداری می‌کرد، جعبه را در وزن لحاظ نمی‌کردند، اما امروز در بازار، جعبه میوه را هم در وزن کالا لحاظ می‌کنند و مسئولان فقط نظاره گر هستند.

وی گفت: بیش از وزن تعیین شده میوه از کشورهای کافر به کشورمان وارد می شود، اما متاسفانه این موارد در بازار ما رعایت نمی شود.

وی گفت: معابر عمومی که حق شهروندان است در میدان بزرگ میوه و تره بار به دلالان اجاره داده شد که این امر باعث تخلفات زیادی در فروش میوه شد که مسئولان هم نظاره گر بودند.

محمدی بیان کرد: مردم نمی‌توانند حق خود را بگیرند و ما باید از حق مردم دفاع کنیم، این تعزیرات بود که برای اولین بار اعلام کرد قیمت‌ها واقعی نیست،  دستمال کاغذی که قیمت آن ٧٠٠ تومان بود به قیمت ١٩٥٠ تومان به فروش می‌رسید که تعزیرات در چنین تخلفاتی ورود کرد.

وی در ادامه از عجایب تاریخی دیگری پرده برداشت و گفت: چرا در فصول مختلف قیمت گوشت تغییر می‌کند و یا گوشت میش جای گوشت بره عرضه می‌شود؟ چرا از یک کشور گوشت میش به اسم گوشت بره وارد و به عنوان گوشت بره مُهر می‌شود و با نام گوشت بره به فروش می‌رسید!

محمدی گفت:کاهش قیمت های نجومی در فرودگاه از موضوعاتی بود که در این 4 سال خدمت بنده مورد هدف بود اما نتوانستیم به این موضوع ورود کنیم چرا که بی توجهی دولتی ها این اجازه را برای استقرار گشت برای برخورد با تخلفات در فرودگاه ها به تعزیرات نداد.

وی بیان کرد: از عجایب دیگر می توان به واکنش تمسخر آمیز مقام عالی یکی از وزارت خانه ها در مقابل اعتراض مردم در جلوی دوربین رسانه ها اشاره کرد.

محمدی گفت:‌وقتی با رسانه ها در خصوص افزایش 32 درصدی نان مصاحبه کردم از استانداری ما را خواستند که چرا چنین حرفی زدی  در صورتی که از حق مردم دفاع کردیم، بنده در استانداری اعلام کردم که این آقایان 15 درصد نرخ نان را افزایش دادند اما در مقابل 17 درصد وزن نان را کم کردند البته عدد بیشتر از این بود که ما حداقل را گفتیم که 32 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: از رئیس جمهور تشکر می کنم که جلوی این اتفاق را گرفتند و افزایش قیمت نان را به وقت دیگری و پس از کار کارشناسی موکول کردند.اما جالب است که بعد از 2 سال کار کارشناسی هنوز متوجه این موضوعات نشدند، این درحالی است که بنده در این دو سال در تمام جلسات حضور داشتم.

وی گفت:‌نان قوت لایموت است و ما در سرزمین مان شاهد این هستیم که همین نان وعده غذایی عده ای است اما عده ای در مقابل به دنبال گران فروشی نان و کاهش وزن هستند، و ما را تحریم می کنند که اعلام نکنیم،اما سوال بنده از مسئولان این است که نان مهمتر است یا قلیان که عده ای تمرکز روی قلیان دارند و روی بحث افزایش قیمت نان توجهی ندارند.

محمدی بیان کرد:‌یکی از طرح هایی که اجرا کردیم تقدیر از صنوف منصف بود که اتفاق افتاد.

صدور حکم برای 934 هزار پرونده

وی بیان کرد:‌برای 934 هزار پرونده که در جریان بوده حکم صادر شده و از زمانی که در تعزیرات حضور یافتم این تعداد به 301 هزار پرونده کاهش یافته است.

محمدی با بیان اینکه ارتقاء روش رسیدگی به پرونده ها از اقدام دیگر بود، ادامه داد:ساماندهی گشت های مشترک و اختصاص خودروهای ویژه گشت از اقدامات دیگر در این 4 سال بود.

وی افزود:ما با شعار «تعزیرات بدون تعطیلات» در روزهای تعطیل هم گشت داشتیم و اقدام به بازرسی از واحد ها کردیم.

محمدی در پایان گفت: قرار بود 50 پایگاه گشت مشترک ایجاد شود که این اتفاق به دلیل مشکلات مالی رخ نداد و فقط 5 پایگاه ایجاد شد.

 انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار