اسماعیلی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خودروهای بنزینی تا سال 2030 منسوخ می‌شوند/عدم برنامه‌ریزی، ما را صد سال عقب می‌اندازد

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: براساس آمارهای کشورهای توسعه‌یافته تا سال 2030 خودروهای بنزینی منسوخ می‌شوند.

خودروهای بنزینی تا سال 2030 منسوخ می‌شود/عدم برنامه‌ریزی ما را صد سال عقب میندازدداریوش اسماعیلی عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آمارهای کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته درباره حذف خودروهای بنزینی، گفت: تمامی داده‌ها حاکی از آنست که تا سال 2030 خودروهای بنزینی منسوخ می‌شود و دیگر ردی از آن‌ها باقی نمی‌ماند، لذا باید از امروز برای استفاده از خودروهای هیبریدی فرهنگسازی شود.

اسماعیلی ثبت سفارش خودرو را اقدامی درست دانست و اظهار کرد: قرار نیست در شرایطی که کلان‌شهرهای کشورمان از آلودگی هوا رنج می‌برند آقایان در وزارت صنعت حکم کلی داده و برای ورود خودروهای هیبریدی بدون داشتن هیچ‌گونه آلودگی تبعیض قائل شوند.

وی ادامه داد: ایجاد محدودیت برای واردات خودرو اقدام صحیحی است، اما باید به خودروهای هیبریدی اجازه ورود داده شود.

نماینده سروستان با بیان اینکه اگر قرار به حذف خودروهای بنزینی باشد نباید کشورمان از فناوری‌های روز عقب بماند، تصریح کرد: اگر از امروز به فکر تغییر استفاده خودرو از بنزین به هیبریدی نباشیم، شک نکنید که یک قرن عقب خواهیم ماند و مدت‌ها باید خودروهایی را تولید کنیم که سال‌هاست از چرخه تولید کشورهای پیشرفته خارج شده‌اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تأکید کرد: زمانی که خودروهای بنزینی اجازه ورود به کشور نداشته باشند، مردم برای خرید بیشتر به سوی خودروهای هیبریدی ترغیب می‌شوند.

اسماعیلی با تاکید براینکه براساس قانون خودروهای بدون خدمات پس از فروش به دلیل ضرر مصرف‌کننده اجازه ورود به کشور را ندارند، افزود: این‌گونه خودروها به صورت قاچاق یا بروز مفسده ای در واردات انجام می‌شود که خلاف قانون بوده و این موضوع ناشی از کم‌کاری مسئولان در وزارت صنعت یا سازمان مبارزه با قاچاق است که مجلس اجازه تخلف در این زمینه را نمی‌دهد.

وی اظهار کرد: کمیسیون صنایع و معادن از کسانی که مدارک و مستنداتی در این زمینه دارند می‌خواهد که آنها را به این کمیسیون ارسال کنند تا در صورت وجود ادله محکم مسئولان وزارت صنعت و معدن بازخواست شوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: در صورت دست یافتن به اسناد این تخلفات، وزیر صنعت و مسئولان مربوطه را به کمیسیون برای ارائه توضیحات احضار می‌کنیم و اگر آنها پاسخ قانع‌کننده‌ای در این مورد نداشته باشند، امکان سوال و استیضاح وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۳:۰۴ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
احسنت، بلاخره یکی پیداشد وبادبد آینده نگیری درزمینه خودرو سازی ایران نگاه کرد.
آخرین اخبار