ابزار سنگی مربوط به دوره نوسنگی در کهگیلویه کشف شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از کشف ابزار سنگی مربوط به دوره نوسنگی بدون سفال در محوطه تاریخی بی‌بی‌زلیخایی سوق خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ محمود باقری در بازدید از محوطه تاریخی بی‌بی‌زلیخایی بخش سوق با بیان اینکه این اثر تاریخی مربوط به دوره پیش از تاریخ است، اظهار داشت: با هدف کارهای علمی و پژوهشی فصل نخست کاوش این محوطه تاریخی با حضور کارشناسان میراث فرهنگی کشور آبان‌ماه امسال آغاز شد.

وی افزود: در این کاوش‌ها ابزار سنگی مربوط به دوره نوسنگی بدون سفال کشف شده است که مطالعات اولیه نشان می‌دهد این ابزار برای ساخت ابزارآلات کشاورزی و شکار مردم آن دوره استفاده می‌شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه محوطه تاریخی بی‌بی‌زلیخایی در فهرست آثار ملی کشور نیز ثبت شده است، گفت: هدف از کاوش محوطه‌های تاریخی، شناخت فرهنگ‌های ادوار گذشته انسان، بر اساس مطالعه اشیاء و آثار دیرین است.

باقری ابراز کرد: شروع کاوش محوطه تاریخی بی‌بی‌زلیخایی بخش سوق، هشتمین کاوش آثار تاریخی استان از سال 92 تاکنون در کهگیلویه و بویراحمد است.

وی اظهار کرد: کاوش محوطه‌های تاریخی در سادات محمودی در هفت فصل از جمله ده پایین سادات محمودی از جمله کاوش‌های اخیر در کهگیلویه وبویراحمد بوده است.

انتهای پیام/غ

کشف ابزار سنگی عتیقه در کهگیلویه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.