افزایش ۳ هزار و ۵۰۰ تنی ماهی در قفس‌های دریایی

رﺋیس اداره فنی و عمرانی اداره کل شیلات مازندران گفت: بر اساس پیش بینی‌ها امسال ۳۵۰۰ تنی ماهی در قفس‌های دریایی تولید شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، پرویز گلپور رﺋیس اداره فنی و عمرانی اداره کل شیلات مازندران گفت: با توجه به استقبال خوب و گسترده سرمایه گذاران پیش بینی می‌شود که درسال ۱۳۹۶ با استقرار ۱۰۰ قفس شاهد تولید ۳۵۰۰ تنی ماهی در قفس‌های دریایی باشیم.

وی با بیان اینکه توسعه پرورش ماهی در قفس‌های دریایی در استان مازندران از سال ۱۳۸۹ آغاز شد، افزود: هم اکنون یکی از اولویت‌ها و طرح‌های مصوب اقتصاد مقاومتی استان است.

گلپور از ساخت ۵ اسکله پشتیبانی در پنج نقطه مازدران خبر داد و گفت: این اسکله‌های پشتیبانی در شهرستان‌های تنکابن، چالوس، نوشهر، محمودآباد و جویبار با پیشرفت ۹۰ درصدی درحال انجام است.

رﺋیس اداره فنی و عمرانی شیلات مازندران افزود: در این اسکله‌ها تمامی خدمات مربوط به طرح پرورش ماهی در قفس‌های دریایی شامل: نصب قفس، حمل بچه ماهی، سیستم غذادهی و همچنین تخلیه و بارگیری ماهیان صید شده، پهلوگیری لنج‌ها و نیز سیستم نگهداری و سردخانه‌ای پیش بینی شده است که می‌تواند نقش موثری در توسعه آبزی پروری، اشتغال و درآمد در استان داشته باشد.

انتهای پیام/آ

رونق تولید ماهی در قفس دریایی در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار