فدراسیون نجات‌غریق و غواصی؛

اعزام ورزشکاران لرستانی به مسابقات جهانی استرالیا

نائب رئیس فدراسیون نجات‌غریق و غواصی بابیان اینکه لرستان ظرفیت خوبی در بخش ساحلی دارد گفت: امیدواریم نماینده‌های لرستان را مسابقات جهانی استرالیا داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  ایلخان نوری صبح امروز در مجمع انتخاباتی هیئت نجات‌غریق و غواصی لرستان که در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان لرستان برگزار شد اظهار داشت: شرح وظایف فدراسیون نجات‌غریق پرورش منجی غریق و نظارت کارشناسی بر اماکن آبی است.

وی افزود: هدف اصلی فدراسیون پرورش منجی غریق است که در این مقوله استان لرستان جز سرآمد‌ها است به‌طوری‌که ۶۰۰ منجی غریق در استان وجود دارد و ۳۱ استخر در استان سازمان‌دهی شده است.

نائب رئیس فدراسیون نجات‌غریق و غواصی عنوان کرد: بحث غرق‌شدگان در اماکن آبی، آبیاری کشاورزی و رودخانه‌ها نیز مطرح است، در این زمینه می‌توان مناطقی را شناسایی کرد و جز مناطق پرخطر قرارداد، این کار برای استان خوزستان پیش‌بینی شده، طرح و نقشه نیز ارائه شده است و می‌توانیم این مناطق را شناسایی و سازمان‌دهی کنیم.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط و خدماتی که به منجیان می‌دهیم اگر توقعی از منجیان داوطلب داریم، چون علاقه‌مند به کار نجات‌غریق هستند باید حداقل امکاناتی برایشان فراهم کنیم تا تشویق شوند، افزود: با توجه به ظرفیتی که در استان لرستان وجود دارد و حمایت اداره کل می‌توان این کار را ساماندهی کرد، حتی اگر در طول سال جان یک نفر را بتوانیم نجات دهیم دستاورد بزرگی است و باعث افتخار فدراسیون خواهد بود.

نوری در راستای تجهیزات امداد و نجات و مسابقات گفت: از لحاظ تجهیزات غواصی امکانات خوب است، استان لرستان در بحث غواصی فعال است و مدرسان غواصی دارد و در راستای برگزاری کلاس‌ها بسیار خوب عمل می‌کند همچنین تجهیزات اولیه در استان فراهم‌شده و با بازرسی‌های خوبی که انجام می‌شود به‌طور حتم این اقداماتی انجام می‌شود.

نائب رئیس فدراسیون نجات‌غریق و غواصی گفت: در راستای تجهیزات مسابقات این قول را می‌دهیم که برنامه‌ریزی سریع و کوتاه‌مدت داریم تا تمام استان‌ها را تجهیز می‌کنیم.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه مسئولیت توسعه ورزش نجات‌غریق در فدراسیون جهانی را بر عهده‌داریم این پایه سازی را از استان‌ها شروع می‌کنیم تا در مرحله نخست کشور خودمان را به سطح عالی برسانیم و در مرحله بعد کشور‌های دیگر را نیز رسیدگی خواهیم کرد.

این مسئول در ادامه گفت: در حضور در لیگ نجات‌غریق کشور، دو تا از قهرمانان این استان در این رشته دعوت به اردوی ملی بودند، استان لرستان ظرفیت خوبی در بخش ساحلی دارد، برای سال آینده مسابقات جهانی استرالیا را پیش روداریم که امیدواریم نماینده‌های خوبی از استان لرستان داشته باشیم و حمایت‌های ویژه‌ای نیز خواهیم داشت.

وی گفت: مدارس نجات‌غریق برای آشنایی عموم مردم به‌ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان راه‌اندازی و احداث می‌شود.

نوری افزود: در سال ۹۵ لیگ نجات‌غریق باشگاه‌های کشور استارت زده شد و دو مرحله لیگ به‌صورت پخش زنده تلویزیونی پوشش داده شد و هدف بر آشنایی عموم مردم با رشته نجات‌غریق و رشته ورزشی نجات‌غریق است و امیدواریم در آینده نزدیک به هدف اصلی خود برسیم و آگاهی مردم از این رشته بیشتر شود.

انتهای پیام/د

ورزشکاران لرستانی به مسابقات جهانی استرالیا اعزام می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار