مدیر کل امور بانوان استانداری بوشهر:

جلب مشارکت عمومی زمینه‌ساز تحقق اقتصاد مقاومتی است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: جلب مشارکت عمومی و حضور بخش خصوصی در راستای سرمایه‌گذاری از عوامل اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است.

جلب مشارکت عمومی زمینه‌ساز تحقق اقتصاد مقاومتی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فاطمه دهقانی صبح دوشنبه در نشست کارگروه اشتغال شهرستان‌های دشتی و تنگستان افزود: با توجه به اهمیت و اولویت رفع مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال بعنوان دغدغه اصلی مردم و مسئولین، لازم است در بخش کارآفرینی بانوان نیز پا به پای مردان در عرصه تجارت، تصمیم گیری، مدیریت و افزایش بهره‌وری در صنعت قدم بردارند.

وی با اشاره به بهره مندی یکسان از توانمندی زنان و مردان در جوامع توسعه یافته اظهار داشت: رفع معضل بیکاری جوانان قطعا از طریق جذب و استخدام در سیستم اداری و دولتی امکان‌پذیر نخواهد بود.

دهقانی تصریح کرد: اگرچه تار و پود اقتصادی کشور ما دولتی و دولت محور است ولی در صورتی می‌توانیم به سمت توسعه متوازن حرکت کنیم که نقش دولت در تصدی‌گری کم رنگ و در تسهیل گری افزایش یابد چون توسعه از بالا محقق نخواهد شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: تجربه نشان داده که دولت‌ها کارگزاران خوبی در عرصه اقتصادی، تجاری و بازرگانی نیستند ولی می‌توانند فرایند و مسیر توسعه را تسهیل کنند.

وی با بیان اینکه در همین راستا اعتبارات خوبی در بخش‌های خرد و متوسط در قالب اشتغال فراگیر اختصاص یافته است، افزود: اعطای تسهیلات اشتغال‌زا به طرح هایی با رسته های شغلی منتخب در قالب برنامه اشتغال فراگیر واختصاص اعتباراتی برای توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با بهره بسیار پایین و میانگین شش درصد در نظر گرفته شده است و حدود 51 درصد اعتبارات نیز به بانک ها ابلاغ شده است.

دهقانی بیان کرد: ضروری است در شرایطی که زمینه لازم برای سرمایه‌گذاری فراهم است با مشارکت جوانان و بانوان و با همکاری دستگاه های تخصصی مرتبط، طرح‌های توجیهی که زمینه اشتغال زایی دارند تهیه شود و از این فرصت بهره لازم را ببرند.

وی ادامه داد: سیاست دولت در فرایند فعلی و تسهیلات پیش بینی شده به سمت مناطق کمتر توسعه یافته است و جلب مشارکت عمومی در این زمینه بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.