سرشماری بیش از ده هزار کندوی زنبور عسل درماکو

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماکو از سرشماری ۱۰۵۰۰ کندوی زنبور عسل در این شهرستان خبرداد و گفت: سالانه به طور میانگین ۱۹۰ تن عسل از سطح زنبورستان‌های شهرستان تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ قاسم تاروردی زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماکو گفت: کار آمار گیری از زنبورستان‌های شهرستان که همزمان با سراسر کشور در این شهرستان نیز انجام گرفت.
تاروردی زاده اضافه کرد: تعداد شاغلین در بخش زنبورداری شهرستان ۱۵۸ خانوار زنبور دار می‌باشد که حدود ۸۵ درصد کندو‌ها به صورت مدرن بوده و مابقی بومی هستند.
وی ادامه داد: از هر کندو به طور متوسط ۱۸.۵ کیلو گرم عسل تولید می‌شود و در مجموع عسل تولیدی شهرستان ۱۹۰ تن در سال می‌باشد که این میزان تولید در سال جاری نسبت به سال گذشته از ۱۵ در صد افزایش رشد برخوردار است.
تاروردی زاده عنوان کرد: عسل ماکو به خاطر تنوع آب و هوایی و وجود گونه‌های گیاهی مناسب، یکی از مناطق مستعد تولید عسل در استان به شمار می‌رود و در صورت حمایت‌های لازم از قبیل: سرمایه گذاری در امر بسته بندی، فرآوری و صادرات این محصول زمینه توسعه پرورش زنبور عسل در شهرستان فراهم خواهد شد.
 
انتهای پیام/ن.م
 

افزایش ۱۵ در صد تولید عسل در ماکو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.