خرید تضمینی برق تولیدی مشترکین از مولدهای خورشیدی و بادی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی ازخرید تضمینی برق تولیدی مشترکین از مولدهای خورشیدی و بادی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  اکبر حسن بگلو مدیر عامل شرکت توزیع برق آذربایجان غربی  در ارتباط با خرید برق تولیدی از نیروگاه های خانگی خورشیدی و بادی اظهار داشت: تمامی مشترکین برق به اندازه قدرت انشعاب خود تا ۱۰۰ کیلو وات می توانند سیستم خورشیدی و یا بادی نصب کرده و نسبت به فروش برق اقدام نمایند.

وی تصریح کرد : مشترکین صنعتی و تجاری که قدرت انشعاب بیشتری دارند، می توانند نسبت به نصب و بهره برداری از این سیستم ها به اندازه قدرت انشعاب خود تا ۱۰۰ کیلو وات اقدام نمایند.

حسن بگلو ضمن اشاره به اقدامات شرکت برق در راستای انرژی های تجدید پذیر گفت : شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در راستای سیاست های وزارت نیرو ایجاد انگیزه در جهت سرمایه گذاری استفاده از انرژی های تجدید پذیر در تولید برق را مدنظر قرار داده است در همین راستا در شرکت بخشی به نام مجری طرح های تولید پراکنده و انرژی های نو وجود دارد که وظیفه این قسمت اخذ مشارکت مردم در سرمایه گذاری در این حوزه می باشد.

وی افزود: در سال جاری چندین واحد مسکونی اقدام به نصب سیستم های خورشیدی جهت تولید برق و فروش آن به دولت نموده اند که سه مورد قرارداد منعقد و سه مورد دیگر در حال انعقاد قرارداد می باشد .

حسن بگلو گفت:همچنین در زمینه نیروگاهی نیز سه مورد پروانه احداث صادر شده است که از این موارد یک نیروگاه ۷ مگاواتی درارومیه و یک نیروگاه ۷ مگاواتی در مهاباد و یک نیروگاه ۵ مگاواتی در نقده در حال احداث می باشد که بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد شد .

مدیر عامل شرکت توزیع برق آذربایجان غربی ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص مصوبه هیئت وزیران جهت استفاده شرکت های دولتی و نهاد های عمومی از انرژهای تجدیدپذیر و همچنین دلایل اجرا نشدن آن به صورت کامل گفت: در این خصوص به ادارات اطلاع رسانی شده و به صورت مداوم نیز به مراجعین و همچنین مکاتبات پاسخ داده می شود .

حسن بگلو با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در زمینه انرژی های تجدیدپذیر در آبادانی صنعتی زمین های بایر با احداث نیروگاه های خورشیدی و بادی گفت: در این خصوص نیز سرمایه گذاران محترم می توانند برای احداث نیروگاه های خورشیدی و بادی و سایر انرژی های تجدید پذیر اقدام نمایند و  متقاضیان  می توانند با ثبت نام در سایت ساتبا، مجوز های لازم را برای تامین زمین مورد نیاز اخذ کنند.

انتهای پیام/م

خرید تضمینی برق از نیروگاه های خانگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.