گذرگاه های غیرمجاز حادثه ساز در تقاطع جاده و راه آهن جنوب در کمین قطارها

مدیر کل راه آهن جنوب از وجود 60 گذرگاه غیرمجاز حادثه ساز در تقاطع جاده و راه آهن در شبکه ریلی راه آهن جنوب خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالکریم درویش زاده، مدیر کل راه آهن جنوب گفت: تقاطع هم سطح جاده با راه آهن جزء نقاط حادثه آفرینی است که در شبکه ریلی وجود دارد و همواره به عنوان یک تهدید بالقوه محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: در 3 تا 4 سال گذشته حوادث ریلی رخ داده بیش تر در نقاط تقاطعی جاده و راه آهن و گذرگاه‌های غیرمجاز بوده است.

درویش زاده از کارگروه تخصصی حمل و نقل و جاده ها خواست تا برای این تقاطع های غیرمجاز جاده و راه آهن فکری بیاندیشد.

مدیر کل راه آهن جنوب اذعان داشت: البته براساس دستور العملی که به ما ابلاغ شده اجازه تخریب و جمع آوری تقاطع های همسطح و غیرمجاز را داریم، اما برخی از این گذرگاه‌ها مسیر تردد مردم هستند و نمی‌شود آن ها را مسدود کرد، لذا باید برای غیر همسطح سازی این تقاطع ها کاری کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: بیش ترین تعداد تقاطع های غیرهمسطح در مسیر شهرستان خرمشهر است که در 4 نقطه آن پل احداث شده، اما در برخی نقاط حتی در 500 متری این پل ها اقدام به ایجاد گذرگاه کرده‌اند.

وی حمل و نقل ریلی را ایمن‌ترین سیستم حمل و نقلی دانست و افزود: هر چه میزان بار از جاده‌ها کم و به راه آهن منتقل شود، ایمنی جاده‌ها افزایش پیدا می کند، چرا که اکنون موضوع ایمنی جاده ها به عنوان یکی از پر مخاطره ترین موضوعات کشور تبدیل شده و افراد زیادی سالانه بر اثر تصادفات جاده‌ای کشته می‌شوند.

عبدالکریم درویش زاده با بیان اینکه گاهی خود ما شرایط را برای حادثه در جاده‌ها فراهم می‌کنیم گفت: هنوز مجوزهایی برای حمل ورق‌های عریض به صورت ترافیکی و جاده ای صادر می‌شود که باید ممنوع شود، چرا که وقتی می‌توان ورق‌های عریض را با قیمتی پایین‌تر از سیستم حمل و نقل جاده‌ای و بدون هیچ گونه تهدید جانی از طریق راه آهن حمل کرد لزومی بر حمل نقل جاده ای نیست.

وی اظهار کرد: ما بر امنیت جاده ها و سلامت جان انسان ها تاکید داریم در غیر این صورت حمل و نقل 50 هزار تن ورق فولاد بار قابل توجهی برای کسب درآمد در راه آهن نیست.

انتهای پیام/گ

وجود 60 گذرگاه غیرمجاز در خطوط ریلی جنوب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.