بلندپایه ترین عضو شبکه القاعده در افغانستان کشته شد

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که بلندپایه ترین عضو شبکه القاعده در افغانستان در یک عملیات مشترک نیروهای ویژه امنیت ملی، ارتش ملی و حمایت قاطع کشته شده است.

بلندپایه ترین عضو شبکه القاعده در افغانستان کشته شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که بلندپایه ترین عضو شبکه القاعده در افغانستان در یک عملیات مشترک نیروهای ویژه امنیت ملی، ارتش ملی و حمایت قاطع کشته شده است.

ریاست عمومی امنیت ملی کشور، امروز سه شنبه (14 قوس) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که نیروهای ویژه امنیت ملی، ارتش ملی و حمایت قاطع ناتو عملیات‌هایی را در ولایت‌های غزنی، زابل و پکتیا بر ضد شبکه القاعده راه اندازی کرده بودند.

در نتیجه این عملیات‌ها فرمانده برجسته و ارشد شبکه القاعده به‌نام عمر خطاب مشهور به عمر منصور و 80 تروریست دیگر شبکه القاعده کشته شده اند.

در خبرنامه آمده است که  عمر خطاب پس‌از عاصم عمر رهبر این شاخه، مهم‌ترین رهبر القاعده در شبه‌جزیره هند بود و ارشدترین عضو این شاخه می‌باشد که تاکنون در افغانستان کشته شده‌است.

بر اساس معلومات ریاست عمومی امنیت ملی، در این عملیات، ۲۷ تن اعضای شبکه القاعده دستگیر و پنج قرارگاه عمده آنها به‌گونه کامل نابود شده‌است.

گفته می‌شود که در میان کشته‌شد‌گان قاسم مشهور به خرم کیانی، حسن حمزه و جنید اعضای مهم شبکه القاعده در افغانستان و مصطفی مسئول نظامی شبکه القاعده با سه تن از طالبان پنجابی و دو تن از طالبان محلی نیز قرار دارند.

ریاست عمومی امنیت ملی درباره این که این عملیات‌ها چه زمانی راه اندازی شده بودند معلوماتی نداده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار