کلنگ ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه روستای تیس چابهار به زمین زده شد

کلنگ ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه روستای تیس چابهار امروز با حضور معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و مسئولان محلی این شهرستان به زمین زده شد.

کلنگ ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه روستای تیس چابهار به زمین زده شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،نوروزی مدیر آموزش و پرورش شهرستان چابهار گفت: این مدرسه در سه طبقه با زیربنای هزار و ۸۰ مترمربع و با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال ساخته می‌شود.

حسن نوروزی اظهار داشت: این مدرسه ۱۲ کلاسه در مقطع ابتدایی جایگزین مدرسه فرسوده و قدیمی روستای تیس می‌شود که با ساخت آن بیش از هزار دانش آموز در ۲ شیفت از فضای آموزشی استاندارد بهره‌مند خواهند شد.

وی بیان کرد: کار ساخت این مدرسه توسط سازمان منطقه آزاد چابهار با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال و خرید تجهیزات آموزشی و سرمایشی آن توسط آموزش و پرورش با اعتبار پنج میلیارد ریال انجام خواهد شد.

وی افزود: هم اینک ۱۶ پروژه آموزشی در چابهار در حال ساخت است که با تکمیل آن‌ها میانگین سرانه فضای آموزشی این شهرستان ارتقا پیدا می‌کند.

مدیر آموزش و پرورش چابهار گفت: مجتمع آموزشی با ۲۴ کلاس درس در محدوده گلشهر نزدیکی روستای کمب با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

نوروزی ادامه داد: در این مجتمع آموزشی چهار مدرسه ۶ کلاسه، ۲ سالن ورزشی، ۲ نمازخانه و ۲ واحد سرایداری ساخته می‌شود که می‌توان گفت: بزرگترین پروژه آموزشی تاریخ شهرستان چابهار است.

وی افزود: سرانه فضای آموزشی در شهرستان چابهار یک متر و ۸۷ سانتی مترمربع است که نسبت به میانگین کشوری پنج متر و ۸۷ سانتی متر کمبود دارد.

وی بیان کرد: در حوزه آموزش و پرورش چابهار هم اینک ۴۱ هزار دانش آموز در ۲۹۰ مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

نوروزی گفت: شهرستان چابهار دارای ۲ منطقه آموزش و پرورش در شهر چابهار و بخش دشتیاری است که برای رسیدن به سرانه میانگین فضای آموزشی کشوری بیش از ۲ هزار کلاس درس جدید و حدود ۲ هزار معلم نیاز دارد.

شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال ۱۳۹۵ با جمعیت ۲۸۳ هزار و ۲۰۴ نفر در قالب ۴۸ هزار و ۱۴۷ خانوار از شمال به شهرستان‌های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان (مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.

انتهای پیام/ع

ساخت مدرسه 12 کلاسه در چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار