اجرای 90 طرح اقتصاد مقاومتی به همت بسیج سازندگی در گچساران

فرمانده سپاه ناحیه گچساران گفت: 90طرح کوچک و بزرگ تولیدی اقتصادی در زمینه های مختلف از سال گذشته تاکنون در این شهرستان اجرایی شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سرهنگ علی اصغر نورایی نسب در بازدید از مزرعه کشت زعفران در روستای دیل از توابع این شهرستان افزود: 15 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در راستای اقتصاد مقاومتی در این شهرستان پرداخت شد.

وی بیان کرد:در این زمینه طرح های پرورش ماهی، تولید عسل، دامپروری، تولید محصولات گلخانه‌ای، خیاطی، گیاهان دارویی، قالیبافی و پرورش مرغ محلی در این شهرستان راه اندازی شده است.

نورایی نسب ابراز کرد: این تسهیلات پس از بررسی طرح‌های تولیدی در عرصه‌های 12 گانه اقتصاد مقاومتی، پرداخت شد.

وی تصریح کرد: بسیج سازندگی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با عنوان جهاد سازندگی به منظور ایجاد عمران و آبادانی در مناطق محروم نقش برجسته‌ای داشته است.

نورایی تسب اظهار داشت: کشت زعفران راهی هموار برای تحقق اقتصاد مقاومتی است تا بتواند به زندگی کشاورزان رونق ببخشد.

وی با بیان اینکه تغییر کشت برخی محصولات کشاورزی درروستا‌های این شهرستان ضروری است افزود: در این راستا از محصولاتی که به آب کمتری نیاز دارند حمایت می‌کنیم.

نورایی نسب گفت: برای نخستین بار به صورت آزمایشی در زمینی به مساحت 200متر مربع در روستای دیل زعفران کشت شده است.

نورایی نسب بیان کرد: محصول زعفران به عنوان یکی از گران‌ترین محصولات کشاورزی با درآمدزایی بالا نسبت به دیگر تولیدات کشاورزی، نقش بسیار مهمی در معیشت خانوار‌های روستایی ایفا خواهد کرد.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران گفت: زعفران از محصولات بسیار ارزشمند با سود دهی بسیار خوبی است این محصول ازنظر نیاز آبی به یک یا 2 مرحله آبیاری نیاز دارد و می‌تواند در حوزه اشتغال و کارآفرینی برای جوانان نیز درآمدزایی خوبی به ارمغان آورد.

سال 94، 102 طرح اقتصادی در زمینه‌های مختلف با اعتباری بیش از 17 میلیارد ریال در این شهرستان اجرا شد.

 انتهای پیام/غ

اجری 102 طرح اقتصاد مقاومتی در گچساران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.