در رزمایش بزرگ مردم یاری محمد رسول الله (ص) ارتش در جنوب شرق کشور؛

انجام اولین عمل جراحی مغز در رزمایش بزرگ مردم یاری محمد رسول الله (ص) ارتش

رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش از انجام اولین عمل جراحی مغز در رزمایش بزرگ مردم یاری و امدادرسانی محمد رسول الله (ص) ارتش در جنوب شرق کشور خبر داد.

انجام اولین عمل جراحی مغز در رزمایش بزرگ مردم یاری محمد رسول الله (ص) ارتش به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، امیر سرتیپ دوم پزشک شهنام بابلی  رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش گفت: این عمل جراحی مغز بر روی یک بیمار ۴۷ ساله کم‌تر برخوردار مبتلا به آبسه مغزی و عفونت پرده مغز به علت کشیدن دندان فک بالا صورت گرفت.

رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش افزود :در ادامه برگزاری این رزمایش بزرگ مردمیاری نیروی زمینی ارتش دو بیمارستان صحرایی استقرار سریع در منطقه ایرانشهر (بخش بمپور و روستا‌های همجوار) و شهرستان خاش (بخش ده رئیس و روستا‌های همجوار) بر پا کرده است.

امیر سرتیپ دوم پزشک بابلی اظهار کرد: دراولین روز از برگزاری این رزمایش در بیمارستان صحرایی نیروی زمینی مستقر در ایرانشهر تعداد ٢٠١٤ ویزیت تخصصی ١٠٠٠ ویزیت عمومی، ٣٦٨ ویزیت پاراکلینیک، ٢٨٠ ویزیت داندانپزشکی و ٢٣ عمل جراحی انجام و در این بیمارستان ١٢٠٠ نفر نسخه رایگان دارویی دریافت کردند.

معاون بهداشت و درمان نزاجا تصریح کرد: همچنین طی روز گذشته در بیمارستان خاش هم ١٠٠٠ نفر مراجعه کردند که از این تعداد ٣٠٠ ویزیت پاراکلینیک، ١٣٠ ویزیت دندانپزشکی و دو عمل جراحی انجام و باقی مراجعات هم عمومی بوده است.

وی با بیان اینکه عمده مراجعات مردم این منطقه به دلیل عدم رعایت بهداشت فردی بوده است خاطرنشان کرد: در این مناطق به دلیل پایین بودن آگاهی از رعایت بهداشت فردی و همچنین کمبود امکانات بیشتر مراجعات در این حوزه صورت گرفت که بنا شد تا در تمام مدارس منطقه و در بین دانش آموزان بسته‌های بهداشت فردی توزیع و آموزش‌هایی مرتبط با شناخت بیماری‌های وبا، گال، فشار خون، مننژیت، سلامت روان و کم خونی ارائه شود.

امیر سرتیپ دوم پزشک بابلی خاطرنشان کرد: پزشکان حاضر در این رزمایش علاوه بر ویزیت و مداوای بیماران، خدمات مشاوره، تزریقات، پانسمان، آزمایشگاه، اورژانس و دندانپزشکی را به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: جراحی‌های سرپایی سبک و عمومی در منطقه انجام می‌شود و در صورت نیاز به جراحی‌های سنگین بیماران به سایر بیمارستان‌های مجهز‌تر آجا اعزام می‌شوند.

رزمایش بزرگ مردم یاری و امدادرسانی محمد رسول الله (ص) ارتش با پیام مهرورزی از روز دوشنبه ۱۳ آذر ماه آغاز و تا روز جمعه ۱۷ آذر در استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی ادامه خواهد داشت.

هدف از برگزاری این رزمایش بزرگ مردمیاری و امدادرسانی ارتش ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم محروم و کم‌تر برخوردار مناطق شرق و جنوب شرق کشور به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت است.

در این طرح مردمیاری و امداد رسانی پزشکان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه ایرانشهر (بخش بمپور و روستا‌های همجوار) و شهرستان خاش (بخش ده رئیس و روستا‌های همجوار) که در مجموع ۱۶۰ هزار تن هستند به بیماران و مراجعه کنندگان به سامانه بیمارستانی خدمات درمانی و بهداشتی ارائه می‌کنند.

همچنین با برنامه ریزی‌های انجام شده پزشکان نیروی هوایی ارتش نیز در شهرستان کنارک (منطقه کهیر) با پوشش جمعیتی ۱۵ هزار نفر به ارائه خدمات متنوع بهداشتی و درمانی می‌پردازند.

در اجرا و برگزاری این رزمایش بزرگ مردم یاری و امدادرسانی پزشکان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) ارتش نیز ویزیت رایگان مردم محروم و کم‌تر برخوردار را در استان خراسان جنوبی (بیرجند و منطقه سربیشه در سه بخش درح، مرکزی و مود) با پوشش جمعیتی ۲۰ هزار نفر آغاز کردند.

پزشکان نیروی دریایی ارتش نیز در منطقه پسابندر و سواحل مکران با پوشش جمعیتی ۲۵ هزار نفر در حال انجام ویزیت رایگان مردم محروم و کم‌تر برخوردار این مناطق هستند.

پزشکان عمومی، متخصصان طب اورژانس، مغز و اعصاب، قلب و عروق، زنان و زایمان، ارتوپدی، چشم، گوش و حلق و بینی، پوست، دندانپزشک، متخصص عفونی و جراحان عمومی و تخصصی در اجرا و برگزاری طرح مردم یاری و امدادرسانی محمد رسول الله (ص) ارتش در استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی حضور خواهند دارند.

در این رزمایش بزرگ از سامانه‌ها و تجهیزات مختلفی از جمله اتاق‌های عمل سیار، سونوگرافی، رادیولوژی، آزمایشگاه، دندانپزشکی پورتابل و قابل حمل، اکو، امکانات مرتبط با بیماری‌های زنان و نظایر آن برای خدمات رسانی مطلوب‌تر به مراجعه کنندگان به گروه‌های پزشکی استفاده می‌شود.

در این رزمایش بزرگ و منسجم تمام تخصص‌های پزشکی و درمانی مورد نیاز مردم محروم و کم‌تر برخوردار دو استان سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی در بیمارستان‌های صحرایی ارائه می‌شود و علاوه بر این، تیم‌های سیار پزشکی نیز به مناطقی که مردم به آن دسترسی به بیمارستان‌ها را ندارند اعزام شده اند و آموزش‌های بهداشتی نیز به مدارس سطح منطقه ارائه داده می‌شود.

انتهای پیام/ع

 رزمایش بزرگ مردم یاری محمد رسول الله (ص) ارتش در جنوب شرق کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار