آیت الله نوری همدانی:

نیاز امروز امت اسلام داشتن وحدت عملی است

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به نیاز امت اسلام به وحدت عملی گفت:پیروزی‌های پی‌درپی مقاومت در سایه وحدت کشورهای مقاومت به‌دست‌آمده است.

نیاز امروز امت اسلام داشتن وحدت عملی استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت‌الله حسین نوری‌همدانی مرجع تقلید شیعیان امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با گرامیداشت سالروز میلاد پر خیر و برکت پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع)، بر ضرورت وحدت هرچه بیشتر مسلمین تأکید کرد.

وی 17 ربیع‌الاول را به‌عنوان یک روز بزرگ در تاریخ بشریت دانست و اظهار داشت: وجود پیامبر گرامی اسلام (ص) در ابعاد مختلف قابل‌ بررسی است که باید ابعاد وجود این شخصیت عظیم برای جامعه، امت اسلام و جهان تبیین شود تا انسان‌ها آشنایی لازم را داشته باشند.

مرجع تقلید شیعیان قابلیت دریافت وحی و قرآن را از ویژگی‌های بسیار مهم و قابل‌توجه پیامبر اسلام(ص) ذکر کرد و با استشهاد به تفسیر المیزان اظهار داشت: بعضی که اسلام و پیامبر را نشناختند حضرت محمد (ص) را انسانی نابغه معرفی کردند در حالی‌ که پیامبر(ص) مرد الهی بود و اخلاق پیامبر(ص) به‌عنوان یک الگو برای همه انسان‌ها مطرح است.

وی نیاز امروز امت اسلام را داشتن وحدت عملی عنوان کرد و ادامه داد: پیروزی‌های پی‌درپی مقاومت در سایه همبستگی و وحدت کشورهای مقاومت به‌دست‌آمده ‌که شاید اگر این وحدت نبود اوضاع به‌گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

آیت‌الله نوری‌همدانی نسبت به فتنه استکبار جهانی برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی هشدار داد و ابراز کرد: دشمنان اسلام به‌ویژه آمریکا و صهیونیست و انگلیس در پی اختلاف بین شیعه و سنی هستند چراکه از این اختلاف به‌نفع خود بهره می‌گیرند، ازاین‌رو امت اسلام باید با وحدت توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.

وی امامت را تکمیل‌کننده نبوت دانست و عنوان کرد: امام صادق(ع) توانستند با تربیت شاگردان برجسته، اسلام حقیقی و ناب را به همگان معرفی کنند و مقابل انحرافات ایجادشده بایستند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به حوادث بحرین، مقاومت بیشتر مردم در حمایت از شیخ عیسی قاسم را خواستار شد و برای سلامتی و شفا رهبر شیعیان بحرین دعا کرد.

انتهای پیام/ع

 

تاکید آیت الله نوری همدانی بر وحدت شیعه و سنی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.