رئیس سازمان بهزیستی:

غربالگری ژنتیک ازدواج در برنامه ششم اجباری شد

رئیس سازمان بهزیستی از شناسایی ۶۰۰۰ کودک اوتیسم در کشور خبر داد و گفت: غربالگری ژنتیک ازدواج در برنامه ششم "اجباری" شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،انوشیروان محسنی‎بندپی ظهر امروز در همایش وحدت اقوام، معلولان و بهزیستی در گرگان اظهار داشت: رمز موفقیت و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در وحدت گروه‎های مختلف و اقشار و قومیت‎ها به رهبری امام خمینی(ره) بود.

وی تصریح کرد: در سایه وحدت با کمترین هزینه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و امروز اگر امنیت در جامعه وجود دارد حاصل وحدت و رهبری زبان‎زد مقام معظم رهبری است که سبب شده استعدادهای جامعه شکوفا شود.

رئیس سازمان بهزیستی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) به عنوان آخرین فرستاده خدا و قرآن کریم، باید محور وحدت همه برادران اهل تسنن و تشیع قرار گیرد و براساس آن در جامعه گام برداریم.

محسنی‎بندپی با بیان اینکه توانمندی‎هایی در بین معلولان وجود دارد که با یاس و ناامیدی در تضاد است، گفت: اگر مسئولان گوشه چشمی به این معلولان داشته باشند می‎توانیم از فرصت‎ها و توانمندی‎های معلولان استفاده کنیم و آنها را به شرایط آرمانی بازگردانیم.

وی تاکید کرد: اقدامات ارزشمندی در توانمندسازی معلولان در دولت رقم خورده و نسبت به شناسایی کودکان اوتیسم سامانه‎ای را تشکیل دادیم و 25 هزار خانواده در آن فرم لازم را پر کردند و ۶ هزار کودک اوتیسم از این طریق شناسایی شد.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه در برنامه ششم غربالگری ژنتیک ازدواج را اجباری کردیم، تاکید کرد: اگر اختلالات ژنتیکی را به موقع اقدام کنیم از تولد 25 تا ۳۰ هزار کودک نقص ژنتیک جلوگیری می‎کنیم.

محسنی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد کودکان مورد تست غربالگری قرار می‎گیرند، افزود: براساس تست غربالگری نزدیک به 60 هزار نفر در تست غربالگری شنوایی شناسایی شدند که اقدام به موقع بهزیستی مانع از کم‎شنوایی و ناشنوایی این کودکان می‎شود.

رئیس سازمان بهزیستی یادآور شد: مجلس ۹۰۰ میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات به معلولان در اختیار ما قرار داده که سهم استان گلستان 16 میلیارد تومان است و 4.5 میلیارد تومان آن جذب شده و درخواست ما این است که مدیران بانک‎ها به مسئولان استانی تکلیف کنند که تسهیلات را به معلولان ارائه دهند.

وی به لایحه حمایت از حقوق معلولان اشاره کرد و یادآور شد: حضور در مجامع اقتصادی، فرهنگی به عنوان نخستین رکن این قانون آمده و اقدامات توان‎بخشی و بهداشتی مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه امید داریم لایحه جامع حمایت از معلولان در مجلس به تصویب برسد، ادامه داد: در این لایحه برخی خدمات پزشکی و مسکن معلولان و حمایت‎های قضایی و تشکیل شورای عالی معلولان کشور مدنظر قرار گرفته است.

انتهای پیام/پ

بندپی در همایش وحدت اقوام، معلولان و بهزیستی در گرگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.