نشست تخصصی بحران آب و توسعه پایدار

ششمین نشست تخصصی بحران آب و توسعه پایدار در شرکت آب منطقه‌ای برگزار شد.

نشست تخصصی بحران آب و توسعه پایداربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ دبیر اجرایی بحران آب و توسعه پایدار در این نشست گفت: تعامل گروه‌های ذی نفع، مدیران و خبرگان و استفاده از شواهد علمی بیش از گام برداشتن برای تغییرات اجرایی مهم‌ترین هدف این نشست است.

دماری افزود: همکاری بین بخشی و مشارکت مردم دو موضوعی است که در حوزه بحران آب به آن توجه نشده است.

وی همچنین بر استفاده از مولفه‌های بین المللی برای حل معضل کمبود آب تاکید کرد.

دبیر اجرایی بحران آب و توسعه پایدار با اشاره به اینکه حاشیه نشینی یکی از مشکلات امروز است، گفت:اگر روستا‌ها خالی از سکنه شوند مشکلات مضاعف می‌شود.

دماری گفت: اجتماع، اقتصاد و محیط زیست سه ضلعی هستند که برنامه توسعه کشور در گرو آن است.

وی گفت: الگوی دیده بانی توسعه پایدار در قزوین شروع شده است و بعد از ۴ سال نتایج آن در اختیار ۷۰ دستگاه دولتی قرار داده می‌شود.

دبیر اجرایی بحران آب و توسعه پایدار گفت: برای داشتن توسعه پایدار، باید یک برنامه واحد استانی به نام سند توسعه پایدار استان داشته باشیم.

مدیر شرکت آب منطقه‌ای قزوین هم در این نشست میزان آب قابل برنامه ریزی آبخوان دشت قزوین را برای مصرف در بخش کشاورزی، حدود ۸۸۰ میلیون متر مکعب اعلام کرد.

پویا افزود: تنها راه دستیابی به توسعه پایدار در استان حرکت در مسیر آب قابل برنامه ریزی است.

وی، برداشت بی رویه از منابع آب‌های زیرزمینی، کشت محصولات پرمصرف وبی توجهی به مفهوم آب مجازی و همچنین وضع برخی از قوانین در طول سی سال گذشته را از جمله چالش‌های بخش آب استان برشمرد.

مدیر شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: نصب کنتور‌های هوشمند، اجرای پروژه‌های طرح احیاء و تعادل بخشی و اجرای روش‌های آبیاری مدرن از جمله راهکاری مقابله با مشکلات منابع آبی استان است.

انتهای پیام/

برگزاری ششمین نشست تخصصی بحران آب و توسعه پایدار 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار