ایمن سازی بالغ بر ۲۲۸ هزار راس دام سنگین علیه بیماری تب برفکی در آذربایجان غربی

مدیر کل اداره دامپزشکی استان آذربایجان غربی از پایان عملیات اجرایی دومین مرحله واکسیناسیون رایگان تب برفکی دام سنگین دراستان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛کامیار داهیم مدیر کل اداره دامپزشکی استان آذربایجان غربی از پایان فازم دوم واکسیناسیون تب برفکی در سراسر استان در سال ۹۶ با ایمن سازی بالغ بر ۲۳۷ هزار راس دام سنگین (گاو، گوساله و گاومیش) بر علیه این بیماری خبر داد.
وی با اشاره به اینکه: با توجه به اهمیت بیماری و جلوگیری از ضرر و زیان‌های وارده به صنعت دامداری استان، یکی از برنامه‌های کنترل بیماری فوق العاده مسری و خطرناک تب برفکی، علاوه بر رعایت مقررات بهداشتی - قرنطینه‌ای، واکسیناسیون مرتب و دوره‌ای توده جمعیت گاو، گوساله، گاومیش، حساس کشوراست.
این مسئول ادامه داد: در همین راستا اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی فاز دوم مایه کوبی تب برفکی را با مشارکت ۸۳ اکیپ دولتی و غیر دولتی در پیش از ۳۵۰۰ واحد اپیدمیولوژیک در سطح استان آذربایجان غربی آغاز کرد و در مجموع تعداد ۲۳۷ هزار و ۱۵۷ راس گاو، گوساله و گاومیش بر علیه بیماری تب برفکی ایمن سازی شدند.
داهیم تصریح کرد: با توجه به مراقبت‌های صورت گرفته در خصوص بازخورد عملیات انجام شده در حال حاضر مشکلی از نظر بیماری در استان دردام‌های واکسینه شده وجود ندارد.

 
انتهای پیام/ن.م
 

۲۲۸ هزار راس دام سنگین علیه بیماری تب برفکی در آذربایجان غربی ایمن سازی شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.