برای نخستین بار؛

برگزاری جشنواره شب‎های فرهنگی و گردشگری در دزفول

رییس اداره میراث فرهنگی دزفول گفت: جشنواره شب‎های فرهنگی و گردشگری دزفول برای نخستین بار برگزار می گردد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت‎الله آریایی‎نیا، رییس اداره میراث فرهنگی دزفول بیان داشت: این جشنواره شب‎های فرهنگی و گردشگری دزفول به همت فعالان گردشگری این شهرستان و با همکاری ادارات میراث فرهنگی، محیط زیست و شهرداری این شهرستان و نیز انجمن دزپارس از فردا چهارشنبه، 15 آذرماه 96 همزمان با ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفرصادق(ع) در خانه تاریخی تیزنو آغاز به کار خواهد کرد و به مدت 3 روز نیز ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: اجرای موسیقی سنتی و محلی و برگزاری نمایشگاه عکس و صنایع دستی دزفول از جمله مهم ترین برنامه‎های این جشنواره طی 3 شب برگزاری خواهد بود.

آریایی‎نیا معرفی این شهرستان به عنوان یکی از قطب‎های گردشگری استان خوزستان و نیز جذب سرمایه‎گذار در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باتوجه به ظرفیت‎ها و جاذبه‎های قوی دزفول را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد و اذعان داشت: در صدد هستیم که برگزاری این برنامه را در سال‎های آتی نیز تداوم بخشیم تا به واسطه آن ظرفیت‎های شهرستان به نحو احسن به گردشگران شناسانده شود.

رییس میراث فرهنگی دزفول درخصوص برگزاری این جشنواره در محل خانه تاریخی تیزنو اظهار کرد: خانه تیزنو به دلیل شرایط جغرافیایی مناسبی که در محله قلعه دارد و نیز به لحاظ معماری شاخص خود که تلفیقی از معماری دوره صفویه و قاجاریه است، بهترین مکان برای برگزاری نخستین دوره جشنواره شب‎های فرهنگی و گردشگری دزفول است.

وی در پایان پیش‎بینی کرد: با توجه به برنامه‎های متنوع و تمهیدات خوب اندیشیده‎ شده، استقبال خوبی از نخستین دوره جشنواره شود.

نخستین جشنواره شب‎های فرهنگی و گردشگری دزفول از 15 تا 17 آذرماه 1396 هر شب از ساعت 17 تا 23 در خانه تاریخی تیزنو واقع در خیابان ساحلی بالا، جنب مسجد قلعه پذیرای عموم مردم می باشد.

انتهای پیام/گ

جشنواره شب‎های فرهنگی و گردشگری در دزفول برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.