ضرورت احتیاط در جاده‌های لغزنده

پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد درباره ضرورت احتیاط در جاده‌های لغزنده محور‌های مواصلاتی استان هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛پلیس راه استان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: برابرپیش بینی‌های سازمان هواشناسی با افزایش برودت هوا، از روز پنج شنبه شاهد افزایش نزولات جوی به صورت بارش باران و برف به ویژه در مناطق سردسیر کوهستانی و برف گیر استان خواهیم بود.


در این اطلاعیه آمده است: با توجه به پیش بینی‌های انجام شده توسط هواشناسی استان و کشور به کسانی که قصد تردد از جاده‌های کوهستانی استان را دارند توصیه می‌شود؛ همراه داشتن زنجیر چرخ در زمستان برای خودرو‌ها بمنظور پیشگیری از حوادث رانندگی ضروری است.


ماموران پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت شبانه روزی در مناطق کوهستانی و برفگیر استان حضور دارند و از تردد وسایل نقلیه فاقد زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی جلوگیری خواهند کرد.


پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اجتناب از تردد‌ها و سفر‌های غیرضروری در شرایط آب و هوایی پرخطر به رانندگان توصیه می‌کند قبل از مسافرت در فصل زمستان حتماَ یک بار به طور آزمایشی زنجیر چرخ خودرو را بسته و لوازم موردنیاز را همراه داشته باشند.


همچنین از سالم بودن قسمت‌های فنی خودرو به ویژه سیستم گرمایشی و برف پاکن مطمئن شوید.


داشتن لاستیک زاپاس سالم و جک آماده نیز از دیگر ملزومات است.


به همراه داشتن وسایل ایمنی، وسایل گرمایشی اعم از پتو، مقداری آب و آذوقه، نقشه محل و شماره تلفن‌های مراکز ضروری نیز ضروری است.

انتهنای پیام/د

احتیاط:لغزنده بودن جاده ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.