فرسایش خاک؛

فرسایش سالیانه ۱۷ تن در هکتار خاک لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: میانگین فرسایش خاک کشور را سالیانه حدود ۱۷ تن در هکتار است و این آمار در استان نیز همین مقدار است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ عبدالرضا بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: یکی از تهدیداتی که وجود دارد فرسایش خاک بوده که با به کارگیری الگوی کشت مناسب، توسعه کشت گلخانه‌ای و آبیاری تحت فشار، راه‌های جلوگیری از آن، مدنظر قرار گرفته است. این مهم با استفاده از منابعی که دولت درنظر گرفته انجام می‌شود و امیدواریم بتوانیم استفاده صحیحی از منابع خاکی استان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه لرستان به لحاظ منابع خاک نسبت به سایر استان‌ها غنی‌تر است، گفت: خاک استان به لحاظ وضعیت فیزیکی و مواد آلی آن کیفی‌تر از بعضی استان‌ها بوده و باید از آن بهره‌وری مناسبی داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به موضوع پایداری خاک اشاره کرد و افزود: در همین راستا باید تنوع در تولیدات داشت و موضوع تناوب زراعی را نیز در دستورکار قرار داد.

وی با بیان اینکه کشاورزی حفاظتی یکی از اولویت‌های کاری ماست، اظهار کرد: در همین راستا تکنولوژی‌هایی که در زمین، کاشت و داشت به کار گرفته می‌شود، باید متناسب با وضعیت خاک‌های استان باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به اجرای طرح ایکاردا توسط سازمان و با همکاری موسسه تحقیقاتی دیم اشاره کرد و گفت: در استان این مهم در سطح ۱۱ هزار هکتار برای سه محصول اساسی گندم، جو و نخود دیم در حال انجام است و باید بعد از ۵ سال حدود ۲۵ درصد تولید خود را با این طرح افزایش دهیم.

انتهای پیام/م

فرسایش خاک لرستان سالیانه ۱۷ تن در هکتار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.