نگارخانه گلستانه در زابل افتتاح شد

نگارخانه گلستانه امروز با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، امام جمعه زابل، نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی و شماری از مسئولان و هنرمندان منطقه در زابل افتتاح شد.

نگارخانه گلستانه در زابل افتتاح شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در آیین گفت: افتتاح نگارخانه در زابل یکی از آرزو‌های هنرمندان منطقه بود که محقق شد.

حسین مسگرانی افزود: با وجود کمبود بودجه این نگارخانه در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد زابل راه اندازی شد تا فضای مناسب برای آثار هنرمندان منطقه و استان باشد.

وی اظهار داشت: ایجاد ابنیه‌های فرهنگی سبب پیشرفت فرهنگی جامعه می‌شود به طوری که توسعه زیرساخت‌های این بخش پاسخی درست به نیاز‌های جامعه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ایجاد دبیرخانه دائمی کنگره ملی شعر سیستان را خواستار شد.

مسگرانی افزود: این کنگره ملی پس از سال‌ها وقفه امسال برگزار شد و نیاز است برگزاری آن به عنوان یک جریان ریشه دار ادامه یابد.
وی تصریح کرد: منطقه سیستان با وجود داشتن پیشینه تاریخی، فرهنگی و تمدنی کهن و غنی باید به خوبی معرفی شود.

وی از برگزاری جشنواره نشان فرخی سیستانی خبرداد و گفت: برپایی این جشنواره سبب معرفی مفاخر سیستان و بلوچستان به نسل جوان می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به قول احمدعلی کیخا نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی، نمایشگاهی از آثار و تولیدات فرهنگی عکاسان و هنر‌های تجسمی استان در مجموعه نمایشگاه مجلس شورای اسلامی برپا می‌شود.

همچنین امروز با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان و شماری از مسئولان شهرستان‌های پنج گانه سیستان از نویسندگان، مولفان و فعالان فرهنگی و هنری زابل تجلیل شد.

هنرمندان هنر‌های تجسمی زابل آثار خود را به صورت گروهی در این نگارخانه در معرض دید عموم قرار دادند.

انتهای پیام/ع

نگارخانه گلستانه در زابل 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار