شب های سرد زلزله زدگان در زیر چادر

بر اساس پیش بینی های صورت گرفته هوای استان سردتر می شود رعایت برخی نکات در این روزهای سرد برای زلزله زدگان الزامی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ؛ثلاث باباجانی ، سرپل ذهاب و قصرشیرین از شهرهایی که  بیشترین آسیب را در زلزله اخیر در استان کرمانشاه دیدند ساکنان این شهرها تا حدود یکماه پیش شب های سرد زمستان را در مامنی گرم  آرام به نام خانه تداعی کرده بودند، مامنی که در کنار عزیزانشان سردی زمستان را به بهاری دل انگیز پیوند می دهد.

روزهایی که به سردی می رود/

اما ناگهان در زلزله ای ویرانگر خانه هایشان آوار شد ، عده ای عزیزانشان را از دست دادند ،  و حالا روزهایشان را در سرپناهی به نام چادر سپری می کنند، ساخت کانکس هم مدتی است آغاز شده و عده ای هم حالا در سرپناهی مطمین تر زمستان سرد را سپری خواهند کرد.

روزهایی که به سردی می رود/

هوای استان کرمانشاه رو به سردی می رود

به گفته زورآوند معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه بعد از بارش ها هوای استان کاهش می یابد و پیش بینی می شود دمای هوای استان به 2 درجه زیر صفر هم برسد.

 راه های دسترسی به مناطق زلزله زده لغزنده است

رییس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: با شروع بارشها راه های دسترسی به مناطق زلزله کرمانشاه لغزنده هستند از این رو رانندگان امداد رسان باید مراقب باشند.

 سرهنگ محمد حیدری رییس پلیس راه استان کرمانشاه گفت:با ورود توده هوای سرد وآغاز بارش برف و باران از روز پنج شنبه راه‌های استان کرمانشاه بویژه راه‌های منتهی به مناطق زلزله زده لغزنده خواهند شد رانندگان بومی و کمک رسانان به زلزله زدگان با احتیاط بیشتری حرکت کنند.
وی عنوان کرد: راه‌های دسترسی به شهرستان‌های سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی و ازگله کوهستانی وبرف گیر است از این رو از رانندگان می‌خواهیم با تجهیزات زمستانی وارد این محور‌ها شوند و آمادگی لازم را برای حرکت در برف، باران، مه گرفتگی و لغزندگی را داشته باشند.
رییس پلیس راه اظهارداشت: بر اثر زلزله و پس لرزه‌های احتمال می‌دهیم در برخی از مقاطع محور‌ها شاهد ریزش کوه در جاده‌ها باشیم از این رو توصیه می‌شود رانندگان با توجه کامل به جلو آماده رویارویی با این شرایط باشند و از ترمز و تغییر مسیر‌های ناگهانی برای رد شدن از این مقاطع خودداری کنند.

روزهایی که به سردی می رود/
سرهنگ حیدری از آمادگی و بکارگیری کامل نیرو‌ها و امکانات پلیس راه استان خبر داد و گفت: کماکان برای نظارت و پایش مداوم راه‌ها در بعد حفظ ایمنی، تیم‌های گشت پلیس راه در محور‌های مورد نظر مستقر هستند و تلاش می‌کنند با همکاری عوامل راهداری، اورژانس و هلال احمر بستری ایمن را برای تردد انواع وسایل نقلیه بویژه کامیون‌های حامل بار‌های امدادی فراهم آورند.

 زندگی در زیر چادر سخت است

سنجابی فرماندار سرپل ذهاب زندگی در چادر را بویژه در فصل سرما مناسب نمی داند .

وی با اشاره به ساخت کانکس اظهار داشت به منظور جلوگیری از آبگرفتگی برخی چادرها جابجا و در مناطق امن تری استقرار یافته اند.

توصیه هایی که ساکنان مناطق زلزله زده باید بدانند

به گفته عزیزی مسول روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در روزهای بارانی و سرد سال زلزله زدگان باید به چند نکته توجه کنند:

چینش زیر چادرها یی که در آن مستقر هستند باید با آجر ، بلوک سیمانی یا... باشد که مانع ورود آب های جاری ناشی از ریزش باران به داخل چادر شود.

روزهایی که به سردی می رود/

وی همچنین توصیه کرد وسایل گرمایشی را از بدنه چادر دور نگه دارند که موجب آتش سوزی نشودو در صورت استفاده از چراغ والر نفتی به منظور جریان هوا  یکی از پنجره های چادر را باز نگه دارند .

 

انتهای پیام/پ

 

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار