سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی فریدن خبر داد؛

اعطای تسهیلات قرض الحسنه برای مرمت خانه های قدیمی فریدن

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری فریدن گفت: تسهیلات قرض الحسنه جهت مرمت خانه های قدیمی در روستاهای این شهرستان پرداخت می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمود سلیمی  در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان اظهار داشت: به منظور افزایش تعداد اقامتگاه های بوم گردی ، تفاهم نامه ای با بنیاد مسکن امضاء شده که براساس آن برای مرمت و بازسازی خانه های قدیمی در روستاها تسهیلات قرض الحسنه تاسقف  ۵۵۰ میلیون ریال پرداخت می شود.

وی از صدور موافقت اصولی ۱۱ اقامتگاه بوم گردی خبر داد و گفت: فرایند صدور مجوز برای ایجاد اقامتگاه بوم گردی حداکثر تا یک ماه طول می کشد.

سلیمی با اشاره به ظرفیت های عظیم روستاهای فریدن برای رونق بوم گردی و گردشگری افزود: فرهنگ ایجاد، در آمد زایی و استفاده از ظرفیت های بوم گردی باید در منطقه نهادینه شود.

وی توسعه این اقامتگاه ها را در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: هر خانه ای که سبک قدیمی داشته باشد و اصالت روستایی  بودن خود را حفظ کرده باشد می تواند به اقامتگاه بوم گردی تبدیل شود.

 سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری فریدن تاکید کرد: این برنامه ها در راستای جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها اجرا می گردد و از سیاست های مهم دولت است.

 

انتهای پیام/م

 

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای مرمت خانه های قدیمی فریدن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.