کمیته امداد و نجات هیات کوهنوردی خراسان رضوی :

اعزام کوهنوردان خراسانی برای یافتن مفقودشدگان درلرستان

مسئول کمیته امداد و نجات هیات کوهنوردی خراسان رضوی ازاعزام کوهنوردان خراسانی برای یافتن مفقودشدگان دراشترانکوه لرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مذهبی مسئول کمیته امداد و نجات هیات کوهنوردی خراسان رضوی ازاعزام کوهنوردان خراسانی برای یافتن مفقودشدگان دراشترانکوه لرستان خبرداد.

مذهبی گفت: ۳۰ کوهنورد از این استان به منظور عملیات تجسس برای یافتن کوهنوردان مفقودشده عازم استان لرستان شدند.

وی  افزود: این نیرو‌های کوهنورد و نجاتگر خراسان رضوی دیشب در هم افزایی با جمعیت هلال احمر سازماندهی شدند.


وی ادامه داد: تعدادی از کوهنوردان مفقودشده داوطلبان و امدادگران جمعیت هلال احمر هستند لذا هلال احمر خراسان رضوی طی رایزنی با سازمان امداد و نجات کشور مجوز ورود به منطقه وقوع حادثه را گرفت.


مسئول کمیته امداد و نجات هیات کوهنوردی خراسان رضوی گفت: هم اکنون تیم‌های اراک و لرستان در حال جستجو در منطقه اشترانکوه هستند. مدیریت بحران استان لرستان نیز فعال شده و ستاد ما هم در خراسان رضوی تشکیل شده و با سازمان امداد و نجات کشورو استان لرستان یک مثلث مدیریتی را ایجاد کرده اند و کار در حال انجام است.


وی افزود: قرار است از حداکثر امکانات یعنی دستگاه‌های زنده یاب که می‌تواند سیگنال‌ها را بگیرد استفاده شود. استفاده از سگ تجسس در سرمای شدید برای یافتن مفقودان فایده‌ای ندارد، چون سگ‌ها در سرمای شدید شامه شان کار نمی‌کند و معلوم هم نیست که این کوهنوردان در چه ارتفاعی زیر برف هستند.


ساعت سه و ۲۰ دقیقه بامداد روز جمعه خبر گرفتار شدن کوهنوردان مشهدی به مدیریت بحران استانداری لرستان اعلام و عملیات امدادرسانی به آنان آغاز شد. تیم ۱۵ نفره کوهنوردان مشهدی در مسیر بازگشت از صعود به ارتفاعات اشترانکوه در استان لرستان اسیر بارش برف و کولاک و بهمن شد.


تاکنون از مجموع ۱۵ کوهنورد مشهدی گرفتار شده در حادثه شش نفر نجات یافته، اجساد دو تن پیدا شده و تلاش برای یافتن هفت مفقود دیگر شامل دو کوهنورد زن و پنج کوهنورد مرد ادامه دارد.

انتهای پیام /د

کوهنوردان خراسانی برای یافتن مفقودشدگان به لرستان اعزام شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.