رئیس مرکز بهداشت خرم‌آباد :

۲۰ واحد تولیدی لبنیات‌سنتی در خرم‌آباد پلمپ شد

رئیس مرکز بهداشت خرم‌آباد گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۰ واحد تولیدی لبنیات سنتی در این شهرستان به دلیل عدم رعایت بهداشت و میزان بار میکروبی بالای محصولات پلمپ شده‌اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  محمد بیرانوند ، در خصوص الزام برچسب‌زنی بر روی محصولات لبنی، گفت: در این راستا تمامی واحد‌های لبنی خرم‌آباد را ملزم به برچسب‌زنی بر روی محصولات کرده‌ایم.

وی افزود: فروشندگان لبنیات سنتی بایستی محصول خود را تنها در واحد‌های تولیدی خود به فروش برسانند و حق فروش در مراکز دیگر را ندارند.

رئیس مرکز بهداشت خرم‌آباد با بیان اینکه میزان آلودگی میکروبی در لبنیات سنتی بالاست، بیان داشت: به همین منظور در برخی موارد مجبور به پلمب واحد‌های تولیدی لبنیات سنتی شده‌ایم.

بیرانوند گفت: ۱۰۰ واحد تولیدی لبنیات سنتی در سطح شهرستان خرم‌آباد فعال است که تنها ۵۶ واحد آن مجوز دارد، همچنین از ابتدای سال تاکنون ۲۰ واحد تولیدی لبنیات سنتی در این شهرستان به دلیل عدم رعایت بهداشت و میزان بار میکروبی بالای محصولات پلمب شده‌اند.

این مسوول ایجاد اشتغال را یکی از دلایل صدور مجوز برای واحد‌های لبنیات سنتی خواند و افزود: به شهروندان توصیه می‌کنیم حتی‌الامکان از خرید محصولات لبنی در واحد‌های سنتی خودداری کنند.

رئیس مرکز بهداشت خرم‌آباد گفت: کارگروه‌هایی به منظور عرضه شیر از شرکت‌های مورد تائید بهداشت به واحد‌های لبنیات سنتی تشکیل شده است که با اجرایی‌شدن این امر کنترل و نظارت بر روی محصولات سنتی تسهیل می‌یابد.

انتهای پیام/د

پلمپ ۲۰ واحد تولیدی لبنیات‌سنتی در خرم‌آباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار