استفاده از نیروهای بومی برای اجرای طرح ها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مدیران شهری آبادان برای اجرای پروژه ها از پیمانکاران و نیروهای بومی استفاده کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛عامر کعبی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس امروز در جلسه شورای اشتغال شهرستان آبادان افزود: آنچه دولت تاکنون برای آبادان انجام داده، ایجاد سازمان منطقه آزاد اروند و اجرای فاز ۲ پالایشگاه به عنوان دو فرصت در ایجاد اشتغال منطقه است.

وی گفت: با توجه بر اهمیت جغرافیایی شهرهای آبادان و خرمشهر و هم مرز بودن با کشور تشنه تجارت و بهداشت و کالا به نام عراق و مصوبه اخیری که در رابطه با حذف روادید اتباع خارجی که از عراق به منطقه آزاد وارد می شوند و سرمایه گذار بخش خصوصی که می تواند موتور محرکه شهرهای آبادان و خرمشهر باشد، به زودی شاهد رونق و توسعه فعالیتها و ایجاد اشتغال در منطقه خواهیم بود.

نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: دولت به تنهایی قادر به حل مشکلات نیست. مشکل با حضور مردم و مشارکت بخش خصوصی حل می شود. دولت به عنوان حامی از آنها حمایت و پشتیبانی می کند. آماری که اداره کار به ما ارائه می کند تنها آمار ثبت شده ها است و لذا نمی توان نرخ بیکاری را بر این اساس قبول کرد.

کعبی در قالب راهکارهای برون رفت از وضعیت فعلی آبادان افزود: نخست آنکه فاز ۲ به عنوان بخشی از زمینه رفع بیکاری در زمان حاضر کارش شروع شده و ۵۰۰ نفر نیز به سر کار رفته اند و عمده آنان نیز آبادانی هستند، اما ما نظرمان آنست که بایستی ۱۰۰ درصد آبادانی ها مشغول به کار شوند مگر آنکه نیروهای تخصصی مورد نیاز در این جا نباشد.

وی گفت: پالایشگاه آبادان این ظرفیت را دارد که برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر از تولیدات خود، پتروشیمی هایی را ایجاد کند که با توجه به معافیت های گمرکی و قیمت تمام شده کالا در منطقه بسیار پائین می آورد و مشوق سرمایه گذار خواهد بود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: در بحث تجارت، کشتیرانی و گردشگری در منطقه ظرفیت های زیادی هست که با ارائه تسهیلات می توان ظرفیت های اشتغالی زیادی را موجب شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه فرصت های شغلی در آبادان در شهرک های صنعتی نهفته است که نیاز به چرخش مالی دارند، گفت: منطقه آزاد اروند باید بخشی از درآمدهای بالایی که در اختیار دارد را به شهرک های صنعتی تزریق کند که این امر می تواند سبب رونق شهرهای آبادان و خرمشهر شود، استاندار می تواند در نشستی با هیئت مدیره منطقه آزاد اروند مجوزی را در این زمینه بگیرد.

وی افزود: آنچه مدیران شهری باید به آن اعتقاد داشته باشند آنکه محصولات مورد نیاز واحدهای متبوعه شان را بایستی از شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر بخرند ضمن آنکه در بحث اجرای پروژه هایشان از پیمانکاران و نیروهای بومی بهره بگیرند.

انتهای پیام/د

مدیران آبادان برای اجرای پروژه ها از نیروهای بومی استفاده کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.