مدیر کمیته امداد خوانسار خبر داد:

در سال جاری 11 میلیون تومان زکات فطریه جمع‌آوری شده است

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) خوانسارگفت:در هشت ماهه نخست امسال بالغ بر 2.5 میلیارد تومان برای خانواده‌های تحت حمایت این نهاد هزینه شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن عباس‌زاده  اظهار داشت: در حال حاضر هزار و 700 خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) خوانسار هستند که جمعاً دو هزار و 800 نفر می‌شوند.

وی با بیان اینکه در سال جاری خیران خوانساری 600 میلیون تومان به کمیته امداد کمک کردند، افزود: در شهرستان خوانسار از تعداد پنج هزار صندوق صدقات که در سطح شهرستان پراکنده است، در سال جاری تا کنون مبلغ 190 میلیون تومان جمع‌آوری شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) خوانسار با بیان اینکه میزان کمک‌های جمع‌آوری شده از محل طرح اکرام ایتام و طرح محسنین 235 میلیون تومان بوده است، گفت: سایر کمک‌ها به کمیته امداد که از محل زکات فطریه، جشن عاطفه‌ها، وجوهات شرعی و نذورات می‌شود، 210 میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه در سال جاری 11 میلیون تومان زکات فطریه جمع‌آوری شده است، گفت: در هشت ماهه نخست امسال بالغ بر 2.5 میلیارد تومان برای خانواده‌های تحت حمایت این نهاد هزینه شده است.

عباس‌زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر 55 نفر یتیم از سوی 350 حامی حمایت می‌شوند که ماهانه 250 هزار تومان به حساب هر یتیم واریز می‌شود، اضافه کرد: در طرح محسنین 180 نفر توسط 450 حامی حمایت می‌شوند و ماهانه به طور متوسط 100 هزار تومان به حساب هر نفر واریز می‌شود.

وی با اشاره به پرداختن به طرح‌های اشتغال زایی، گفت: در سال جاری 17 مورد طرح توان‌افزایی و خودکفایی برای مددجویان کمیته امداد با پرداخت 360 میلیون تومان اجرا شده است. 

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) خوانسار ادامه داد: در سال جاری 35 مورد وام خودکفایی به مبلغ 625 میلیون تومان پرداخت شده است.

وی در پایان با اشاره به اقدامات فرهنگی این نهاد، گفت: در حال حاضر 140 دانش‌آموز و 30 دانشجوی تحت حمایت به تحصیل مشغول هستند، همچنین در سال جاری 22 نفر در کلاس مهارت‌های آموزشی، 10 نفر در آموزش‌های عمومی و 15 نفر در طرح کاریابی شرکت کردند.

 

انتهای پیام/م

 

صرف 2.5 میلیارد تومان برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در خوانسار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.